En aquest espai anirem penjant l’actualitat
sobre diferents aspectes relatius a les convocatòries de les diferents Ofertes
Públiques de la UB, així com a rebre les vostres opinions i dubtes (al final d’aquesta
informació ho pots fer de manera senzilla)
Informació
de les diferents Ofertes Públiques:
Convocatòria de procés selectiu per a l'ingrés a
l'escala d'auxiliars administratius (30 places subgrup C2) de la Universitat de Barcelona, amb informació de bases,
temaris, suspensió del procés,...
Retorn de la taxa pels drets d’examen. La UB anuncia que properament penjarà en el Web un
formulari per poder demanar el retorn del pagament realitzat. Tanmateix s’està
analitzant la possibilitat de què es pugui “reutilitzar” el pagament realitzat
per a “compensar” el pagament corresponent a la convocatòria de les OP 2016 i
2017.
70 places ofertades (pendent de convocar els
respectius processos selectius):
Personal
funcionari (70):
-
2 lletrat
-
12 ajudants de biblioteques
-
56 auxiliars administratius
Novetats:
16-4-2018: s’ha publicat a la Seu Electrònica de la UB el formulari
per demanar el retorn de les taxes abonades per participar les
oposicions convocades al desembre de 2017.
25-4-2018: Gerència confirma que al mes de Maig és
publicaran les convocatòries corresponents a auxiliars administratius
(PAS-F) i a auxiliars de serveis (PAS-L) en els mateixos termes de que les
convocades per a l’OP 2009 al desembre/2017 (actualment aturades) i envien els
documents a representants
del personal (Comitè d’Empresa PAS i Junta de PAS)
També s’informa que es podrà utilitzar la documentació ja
lliurada amb les convocatòries de l’OP 2009. En el cas del PAS funcionari
hi ha fins el dia 15 de maig per demanar el retorn de les taxes d’examen (no es
poden reutilitzar)
Enviaran calendari dels respectius
processos selectius, però la previsió de fer el curs de preparació previst es faria a la tornada d’estiu.
Dates de les primeres proves: al mes de Novembre
Oferta
d'ocupació pública ordinària
La
taxa de reposició del 100% es podrà incrementar entre un 5% i un 8%
Oferta d'ocupació pública excepcional - procés
d'estabilització
Estabilització
de totes les places del sector públic ocupades de forma temporal i
ininterrompuda en els tres anys anteriors a 31 de desembre de 2017, per reduir
la temporalitat per sota del 8% en tres anys. La novetat respecte de l’any passat és que aquesta vegada Sí inclou al
PAS de les universitats
Bon dia! El meu dubte i el de moltes companyes és quan es preveu que surti la convocatòria de les properes oposicions, ja que ens van dir que sortirien el mes de març i no ha estat així.
ResponEliminaCCOO-UB: no en tenim és informació. Reiterem la urgència al nou equip de Gerència i RRHH
EliminaCCOO-UB: Gerència informa (9-4-2018) que preveu realitzar la convocatòria de places d'auxiliars administratius al mes de Maig (OP 2016 i 2017)
EliminaBones notícies.
ResponEliminaNo seria possible afegir l'oferta del 2018 a les de 2016 i 2017 i així seria més fácil i econòmic per tothom?
porto més de 15 anys a la UB, vaig aprovar les darreres, sense plaça... no estic d'acord en que s'ajornin més això... que si 2009, que si 2016 que si... quina garanties hi ha de res?
Eliminaa banda, si ho juguem tot a una carta, i tens un mal dia, serà pitjor. Es molt millor tenir més oportunitats. Es la meva opinió.
CCOO-UB: legalment sí, però no sembla oportú per al personal.
EliminaLa OP-2016 i 2017 serà semblant a la que ha estat suspesa de 2009.
La de 2018 és molt incerta que quan podrà estar aprovada, doncs depen de Pressupostos Generals de l'Estat, etc
Si agrupes totes les Ofertes és més arriscat per al personal atès que os ho jugueu tot a una carta, ... i un mal dia ho pot tenir tothom
Bon dia,
ResponEliminaSe sap alguna cosa de la borsa d'auxiliars administratius? Fa mesos que s'hauria d'haver publicat.
CCOO-UB: les explicacions/excuses de Recursos Humans és que tenen problemes, entre d'altres amb el Perseu... ara amb els Canvis que s'acaben de produir a nivell gerencial i RRHH veurem.
EliminaEn tot cas continuem insistim en la petició de què es faci pública
CCOO-UB: Gerència informa (9-4-2018) que preveu realitzar la convocatòria de places d'auxiliars administratius al mes de Maig (OP 2016 i 2017)
ResponEliminaBona tarda,
ResponEliminaCrec que no s'ha parlat gaire sobre la obligació establerta a les anteriors bases(ja suspeses però possiblement les properes siguin igual) on els interins no inclosos a la Borsa de Treball(posteriors a 2016) hem d'APROVAR la oposició per poder-ne formar part i assegurar-nos així la feina, poca broma.
Entenc la necessitat de demostrar la nostra vàlua mitjançant una prova però d'aquí a haver d'aprovar tota una oposició, amb l'esforç que suposa, per només poder formar part d'una Borsa on a més, a dia d'avui, molts no tenim estabilitat potser sigui massa sota la meva opinió.
És proporcionada aquesta exigència? Què pensa el Sindicat d'aquesta situació?
Gràcies per la vostra atenció.
CCO-UB:
EliminaLa selecció de personal interí ha estat sempre una qüestió de gran importància en la nostra actuació, i, sense entrar en detalls dels darrers anys, si val la pena fer algunes fites rellevants:
1. A la UB fa anys es va aconseguir un criteris de “borsa” d’interins, que permetés d’una banda establir un procediment d’acord amb les llei, i d’altra banda poder vetllar per el personal interí mitjançat una llista d’espera ordenada. Així al desembre de 2015 finalment es va acordar un Reglament de selecció que alhora servia per protegir al personal interí de la UB que hi havia en aquell moment.
2. L’esmentat Reglament també regula com fer l’ampliació les llistes d’espera. Tanmateix la UB des del 2016 ha incomplert aquesta previsió i ha anat fent nomenaments “via urgència” i sense les previsions legals de (publicitat de les proves, temaris, etc). Això en aquests moment és un greu problema, doncs la gent que heu estat nomenada d’aquesta manera no formeu part de la bossa de desembre de 2015, atès que heu entrat amb posterioritat
3. Per tal de regularitzar aquesta situació, al juliol de 2017 es va signar un acord per tal de fer al setembre una “ampliació de la bossa d’interins”. Tanmateix, una vegada més la UB incompleix l’acord i continua fent nomenaments “via urgència”
4. Ara be, encara que tot això no dona resposta a la teva inquietud, t’expliquem els passos previstos:
- La resolució de les oposicions convocades donarà lloc a una “borsa de personal interí”, i hem de garantir que la gent de la llista d’espera de desembre de 2015 hi estigui.
- També, com sempre s’ha fet i d’acord amb la legalitat, s’ha d’incloure a la gent que “aprovi” les oposicions però es quedi “sense plaça”
- Així mateix des de CCOO-UB treballarem per veure com solucionar la problemàtica creada amb tot el personal interí que treballa a la UB i que no forma part de l’actual “borsa d’interins”. En aquest cas, que es precisament el que tu exposes, ho hem de negociar amb la UB i en aquest sentit estem valorant diferents possibilitats, i qualsevol proposta que ens facis arribar serà benvinguda i analitzada.
Bon dia,
ResponEliminaTotes les univeristats públiques de Catalunya han signat un acord on als funcionaris auxiliars administratius(C1) els canvien a administratius(C2). Sabeu si la Universitat de Barcelona ho farà? o ho té present?
CCOO-UB:la informació no és exactament això. Hi ha algunes universitats que han promocionat al auxiliars administratius fixos (UAB, UPC,...)
EliminaHi ha un cas en què també han promocionat al personal interí (UdG)
En el cas de la UB hem de pressionar per aconseguir en aquesta linia.
Bon dia,
ResponEliminaS'ha publicat una citació de possibles interessats en el recurs contenciós-administratiu contra les places del 2009. Quines implicacions té? Fareu algun comunicat donant informació al respecte? Gràcies per la vostra atenció.
CCOO-UB: en principi la pròpia UB és la que porta el tema de pleitear contra el Ministeri. La personació individual no és indispensable, a no ser que la UB tirès enrera,... però no creiem que sigui molt rellevant fer una gran difusió per la nostra part.
EliminaAltre qüestió és que alguna persona pot tenir interès tenir tota la informació i voler alegar...
Bona tarda,
ResponEliminaSóc auxiliar administrativa interí de la convocatòria del 2016 i voldria saber que passarà amb tots els interins que vam començar a treballar a la UB des de 2016 fins a l'actualitat, ja que en principi no estem a cap Borsa de la UB, en cas de no superar els 20 punts que demanen a l'oposició. Estem bastants preocupats davant la pressió que suposa la idea de perdre un lloc de treball.
Moltíssimes gràcies!!!!