dijous, 20 de desembre del 2018

Balanç 2018: Fets no paraules. I bons desitjos per l'any 2019

Al llarg del 2018, CCOO hem fet valer la força de la mobilització i negociació per anar avançant en la recuperació dels drets que ens han arrabassat arrel, o amb l’excusa, de la crisi. Per aconseguir-ho, les CCOO de totes les universitats públiques hem lluitat conjuntament per millorar les condicions laborals de les plantilles.

Hi han hagut acords a nivell estatal que també, en alguns casos, s’han tingut que desenvolupar o negociar a nivell de la Mesa de la Funció Pública de la Generalitat (MGFP), o de la Mesa d’Universitats. Així mateix s’han anat treballant en altres temes que no hem aconseguit tancar aquest any. En aquest full només fem un breu resum d’aquells casos que s’han concretat en acords.

Acord
    Reduir la temporalitat per sota del 8%.

Criteris comuns universitats cat.

6-11-18
    Acord entre Sindicats i Ministeri. Aquest any afecta al PAS (l’any passat va afectar a PDI). Oferta d’ocupació pública excepcional - procés d’estabilització: estabilització de les places ocupades de forma temporal i ininterrompuda en els tres anys anteriors a 31-12-17

Acord Mesa Universitats. Estableix criteris i negociació a cada universitat. Criteris comuns “amplis”, que inclou:
    - continuïtat de l’ocupació interina o temporal
    - personal  temporal sense lloc de referència
    - còmput de places, no de persones

Finalització recuperació paga extra 2012

Increment retributiu 2018-2020.

Concreció 0,2%  addicional

Abril 18

16-10-18

6-11-18
    En compliment de l’acord de 2016 a la MGFP, retorn del 20,77% de la paga extra de 2012, a la UB al maig, es va completar el cobrament d’aquesta paga.

Acord entre Sindicats i Ministeri. S’estableix pel 2018 un 1,75% més un 0,20% de fons addicionals. A Catalunya va requerir l’acord de la MGFP, i es va aplicar a la UB al novembre.
    Per a l’any 2019 la pujada serà d’un 2,25%, més un 0,25% variable en funció del PIB, més un 0,25% de fons addicionals.

Acord Mesa Universitats. Es va acordar una quantitat lineal i consolidable. En la UB suposa 75,51€ anuals.
    IT: 100% del sou en cas de baixa en tots els casos

16-10-18
    6-11-18
    Acord entre Sindicats i Ministeri. L'acord que possibilita cobrar el 100% del salari en tots els casos de baixa per IT. A Catalunya va requerir l’acord de la MGFP, i l’acord Mesa Universitats.

Calendari laboral de la UB.
    (pròrroga dels Projectes)
    28-11-18
    CCOO-UB hem tornat ha signar, per al 2019, els “aspectes complementaris“ que inclouen la pròrroga dels projectes “Gestió del temps” i “Conciliació”, i garanteixen que el total anual d’hores de treball sigui de 1.462h.

Recuperació de les 35 h

6-11-18
    Acord entre Sindicats i Ministeri. Acord que possibilita tornar a les 35 hores, i, a l’acord de la Mesa Universitats, les universitats públiques es comprometen a aplicar el que s’estableix sobre jornada laboral i horaris en el 6è Conveni Col·lectiu, però aquestes han manifestat que l’acord ha de superar el control de legalitat del Departament de Treball.

Mesures després maternitat PDI
    6-11-18

Acord Mesa Universitats. Mesures d’intensificació en l’activitat de recerca per al PDI després del permís de maternitat.

Acord Borsa PAS interí UB
    4-12-18
    Acord per ordenar i ampliar la borsa de personal auxiliar administratiu interí, de desembre de 2015

Acord de recuperació de les pagues

11-12-18

Acord amb Govern de la Generalitat que suposa la recuperació de les pagues de 2013 i 2014 en un màxim de quatre anys. La concreció d'aquest retorn serà:
    - 2019: 40% del 2013 (10% durant el 1er trimestre).
    - 2020: 60% del 2013.
    - 2021: 55 % del 2014
    - 2022: 45 % del 2014

Pel que fa a l’Acord sobre la recuperació de pagues, us vam enviar una valoració i informació detallada, tant del període de cobrament com de les garanties incloses. Volem destacar-hi:

-          Per primera vegada hi ha un acord que inclou el compromís de pagament de les pagues de 2023 i 2014 senceres

-          S’introdueix el compromís de pagament en el primer trimestre de 2019 d’un pagament del 10%, sense lligar-ho a Pressupostos, i la resta de pagaments s’inclouran amb el caràcter prioritari del compliment de les partides pressupostàries enfront la regla de despesa.

També es contempla el compromís de negociar durant la primera quinzena del gener de 2019 noves mesures socials, laborals, i de flexibilitat i conciliació de la vida familiar i laboral.

Tot i així, mai ens podem confiar, i de fet el motiu que va provocar la convocatòria de Vaga va ser l’incompliment produït aquest any. Per tant, més enllà de les necessàries garanties escrites, haurem d’estar tothom a l’aguait.

Per altre banda no entrarem a comentar ni a contribuir a una espiral de desqualificacions entre seccions sindicals, que altres fan basades en falsedats. Facta, non verba.

Per últim, aprofitem per desitjar-te Bon i Millor any 2019!

Item Reviewed: Balanç 2018: Fets no paraules. I bons desitjos per l'any 2019 Rating: 5 Reviewed By: Unknown