dijous, 24 de desembre del 2020

Acord amb Funció Pública la regulació del teletreball

CCOO signa amb Funció Pública la regulació del teletreball i exigeix ​​un nou acord per a la millora de l'ocupació i les condicions laborals

El sindicat ha demanat al Ministeri que insti a les administracions estatals i autonòmiques a iniciar les negociacions pertinents en els seus respectius àmbits.

Companya, company,

El Sindicat va signar ahir l'acord per a la modificació de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (EBEP) que inclou la regulació del teletreball a les administracions públiques. CCOO ha exigit a la Mesa General d'Empleats Públics l'obertura immediata de la Mesa de Diàleg Social per negociar els pressupostos generals de l'Estat (PGE) i un III Acord per a la millora de l'ocupació pública i les condicions de treball, compromès per aquest Govern, que prioritzi polítiques que eliminin la precarietat en el sector públic, asseguri l'augment i l'estabilitat de les plantilles, estableixi l'eliminació de la limitació que suposa la taxa de reposició, abordi la carrera i la classificació professional, millori els drets laborals i avanç en la recuperació del poder adquisitiu perdut en aquests anys.

L'acord signat inclou els punts fonamentals per a CCOO: la modalitat de teletreball mai pot suposar la no prestació presencial dels serveis públics o una limitació en l'accés a ells per part de la ciutadania, i el teletreball no podrà implicar, en cap cas, una minva en els drets (individuals o col·lectius) de les empleades i empleats públics, una reducció en l'ocupació o donar lloc a privatitzacions o externalitzacions. A més, es recullen les garanties en matèria de salut laboral, protecció de dades i dret a la desconnexió digital. Queden recollides també la voluntarietat i la reversibilitat, els criteris objectius en l'accés i la necessitat de salvaguardar la igualtat entre homes i dones.

CCOO considera un gran èxit del Sindicat que s'expliciti en la negociació, amb caràcter bàsic, que els mitjans tecnològics i el seu manteniment han d'anar a càrrec de l'Administració. També ha quedat recollida la necessitat que la regulació d'aquesta modalitat per a un sector concret ha de ser fruit d'una negociació col·lectiva específica.

La representació de CCOO ha demanat al Ministeri de Política Territorial i Funció Pública que insti a la resta d'administracions, tant estatals com autonòmiques, al fet que iniciïn immediatament les negociacions sobre aquesta qüestió en els seus respectius àmbits. El sindicat ha recordat tots els temes pendents en les diferents administracions públiques i ha demanat desbloquejar la negociació i la reactivació del diàleg.

Per finalitzar, CCOO va recordar que considera necessari l'increment dels salaris públics i un paper protagonista de tots els serveis públics en la reconstrucció de país.

En el següent enllaç pots llegir:

Acuerdo de la Mesa General de Negociación de las Administraciones Públicas sobre teletrabajo

Item Reviewed: Acord amb Funció Pública la regulació del teletreball Rating: 5 Reviewed By: Unknown