dimecres, 27 de gener del 2021

Acord per la recuperació de la jornada de 35 hores del PAS de la UB

S’ha arribat a un preacord amb la UB sobre la jornada laboral del PAS i els aspectes complementaris, per tal tornar a aplicar-se les 35 hores setmanals, i que ens van ser arrabassades al 2012. Arrel d’una modificació de la llei estatal, es va poder aprovar a la Mesa d’Universitats el retorn de la jornada de 35 hores, respectant el còmput anual de 1462 hores que estableix el Conveni col·lectiu de PAS laboral, i que es fa extensió per equiparació al PAS funcionari. En aquest sentit et vam informar al full de juliol “Hem recuperat el dret a les 35 hores!!!”

Tanmateix les universitats tenen de termini fins 30 de juny per aplicar-ho, i no necessàriament amb acord. CCOO valorem com positiu l’acord assolit, i vam expressar la nostra opinió de què és realitzés una consulta on line a tot el PAS des de l’inici de les negociacions. Atesa la situació sanitària vam descartar la possibilitat de fer una assemblea presencial. Finalment el Comitè d’Empresa del PAS laboral ha acordat donar la conformitat a la proposta d’acord, i la Junta de PAS del PAS funcionari, tot i estar d’acord amb la proposta, ha acordat fer una consulta demà a tot el PAS funcionarique esperem que surti favorable.

La primera qüestió que cal posar en valor és que per fi podem tornar a fer les 35 hores (1462* h/any) sense necessitat de cap artifici especial que pugues ser qüestionat per ningú. En aquest sentit es suprimiran els “projectes” de formació de gestió del temps i de bossa de conciliació que hi havia fins ara.

Del contingut concret de l’Acord també destaquem:

Continuar disposant d’una bossa de Conciliació, que resulta de la diferència entre les 1462 hores del Conveni col·lectiu del PAS laboral i les hores resultants del Calendari laboral, tenint en compte tots els conceptes. Això per al 2021 dona com a resultat una bossa de 34 hores.

Aquesta bossa introdueix una consideració vers les reduccions de lactància, de manera que no siguin penalitzades.

Poder modificar el saldo horari amb uns marges de flexibilitat de 2,5 hores setmanals (13 hores semestrals) que permeten “acumular” hores (si treballes de més) o “agafar-les” (si treballes de menys) amb els límits anteriors. Aquesta flexibilitat ja existeix ens els Acords de jornada de PAS funcionari, però estaven limitats a 5 hores semestrals.

Continuar mantenint la compensació per dies treballats obligatòriament en períodes de tancament i augmentar la flexibilitat a l’entrada i la sortida en el cas de les persones amb familiars dependents.

Així mateix el Calendari Laboral i els acords complementaris concreten les diferents reduccions horàries corresponent a l’any 2021: 6 dies d’afers propis, 22 dies laborables de vacances, dies de tancament de Reis i de Nadal, reducció de 2 hores el 24 de desembre, reducció d’estiu i bossa de conciliació.

* Còmput d'hores del Calendari Laboral 2021

Dies laborables

Hores laborables

en gener es compten 7,5 h/dia

Reduccions

6 Afers propis

ajustat prorrateig mes de gener

22 dies vacances

Tancament Reis

Tancament Nadal

Reducció juliol

1/2 h/dia juliol/agost

Reducció 24 desembre

Gestió del temps (gener)

Nova bossa hores concilia

Total reduccions

Total hores

Estem a la teva disposició per resoldre qualsevol dubte que puguis tenir.

1. Important pas, recuperem les 35 amb les millors condicions.

ResponElimina
    2. Moltes gràcies per la bona feina que feu. La recuperació d'aquest dret no s'hauria aconseguit sense vosaltres.

ResponElimina
    3. Llavors aquest any no hi ha tancament per setmana santa?

Respostes
      1. El tancament de Setmana Santa no s'ha fet en la majoria de casos, si al 2020. En tot cas es el càlcul cada any per tal de què el calendari laboral no sobrepassi les 1462h, en còmput setmanal de 35 hores.
        Per tant el detall de cada any pot ser diferent. Sí que hi ha, a banda dels dies d'afers propis, una bossa d'hores que permet fet tota la Setmana Santa

Elimina
    4. Abans teníem 16 dies d'afers propis i una hora de reducció diaria a l'estiu, sembla que això no es contempla?

ResponElimina
    5. Com quedem les persones de gestió de l'experiència amb l'acord del nou horari

Respostes
      1. Continuen amb la disposició de les hores actuals.
        Si que potser caldrà demanar renegociar-ho properament.

Elimina
      2. La reducció d'1 terç de la jornada per a la cura de fills es manté, proporcional a les 35h?

Elimina
    6. Per què la Junta de PAS funcionari fa una consulta (suposo i espero que vinculant) i el Comitè d'empresa no?

Respostes
      1. CCOO ho vam proposar a Comitè d'Empresa del PAS laboral i a la Junta del PAS funcionari. En el cas de la Junta es va acceptar la proposta, i vincula la seva signatura a que la consulta sigui favorable.

Elimina
    7. El tema de la difeència de reducció per Gestió de l'Experiència (Majors de 60 anys) ho hem de consultar nosaltres individualment o ho fareu de forma col.lectiva?

Respostes
      1. Continuen amb la disposició de les hores actuals.
        Si que potser caldrà demanar renegociar-ho properament.

Elimina
    8. Com queden afectats elsAFERS PROPIS ADDICIONALS i VACANCES ADDICIONALS ?

1. No queden afectats.
        A banda dels 6 dies d'afers propis, es mantenen igual els dies addicionals d'afers propis i de vacances

Elimina
    9. Data d'efectes de la jornada de 35 hores: la previsió és d'1 de febrer, si la consulta que ha fet la Junta al PAS funcionari surt positiva

ResponElimina
    10. Si entra en vigor, podrem fer de 7.45 a 14.45?

Respostes
      1. En principi sí, però la pregunta és molt genèrica. Cal tenir en compte el que estableix els respectius acords de jornada de PAS funcionari i de PAS laboral.
        Si vol fer una consulta amb més detalls particulars, ens pots escriure a [email protected]

Elimina
    11. Llavors amb aquest acord podrem plegar abans de les 15h si em fet les 7 pertients?

Elimina
    12. Si no tinc mal entès, en els últims anys reduíem només mitja hora a l'estiu a causa de l'acord d'hores de conciliació, ara que hi ha canvis en aquest sentit, no es tornarà a la reducció d'una hora?

Respostes
      1. Des de el canvi de jornada (2012) es van canviar diferents aspectes del Calendari laboral. En el cas particular que ens preguntes, ara mateix pot fer mitja hora, però també pots no fer-la (i acumules 11 hores que, per exemple pots utilitzar a partir de setembre amb un dia de propis, etc), o al contrari, Sí pots fer una hora de reducció, ja sigui utilitzan horse de la bossa (34) o utilitzan la nova flexibilitat que et permet acumular o gastar hores.

Elimina
    13. "Finalment el Comitè d’Empresa del PAS laboral ha acordat donar la conformitat a la proposta d’acord".
      Com és que no es contempla l'opinió del PAS laboral en una consulta tant rellevant, tenint en compte que a la proposta de preacord es continuen retallant els drets que ja s'havien assolit en un passat?
      Una altre pregunta, la consulta dels que sí poden opinar serà vinculant?

Respostes
      1. CCOO vam fer la mateixa proposta al Comitè d'Empresa i a la Junta de PAS. Aquesta va acordar fer la consulta, però no el Comitè.

Elimina
    14. Gràcies per la feina i l'atenció. M'afegeixo a la pregunta d'algun company anterior: com és que la reducció de l'estiu no és d'1 h com ho havia estat en el seu moment?

Respostes
      1. Ja em respost en el comentari anterior, i la manera de fer la reducció, o no, de manera voluntària.
        Cal també tenir en compte que facis més o facis menys, el còmput anual és de 1462 hores

15. bon dia,

les 13 hores que es poden acumular semestralment, poden gaudir-se com a dies sencers? O només per hores? Si es poden gaudir com a dies, de quina forma es demanen?
      Entenc que el total d'hores acumulades al llarg de l'any són 26, dividides en 2 semestres, i que es poden gaudir únicament en el semestre en què s'han acumulat?

Gràcies,

Respostes
      1. Les hores es poden acumular, o deure, i es poden anar compensant, o recuperant, sense esperar al darrer mes. Les hores es poden gaudir també per dies sencers, d'acord amb les necessitats del servei.

Elimina
    16. Dijous passat el PAS funcionari va donar suport a la consulta realitzada per la Junta de PAS, amb un resultat de:

Vots a favor: 367 (82,1%), Vots en contra: 71 (15,9%), Abstencions: 9 (2%)

ResponElimina
    17. Divendres passat el Comitè d'Empresa de PAS laboral i la Junta de PÂS funcionari van signar l'Acord de Jornada del PAS de la UB, per tant

Avui dia 1 de febrer entra en vigor la nova jornada laboral de 35 hores al PAS de la UB

ResponElimina
    18. En què consisteix "la diferència de reducció per Gestió de l'Experiència (Majors de 60 anys)" ?

Respostes
      1. El PAS funcionari de més de seixanta anys es pot adherir de manera voluntària al Pla de gestió de l’experiència. Aquest projecte s’emmarca en el desenvolupament de la formació, el voluntariat i el creixement personal.
        Per això disposa d'un màxim de 100 hores semestral amb participació activa
        Pots veure l'acord https://intranet.ub.edu/dyn/export/sites/ubintranet/galeries/pdfs/noticies_pdf/persub/2015/acord_pla_gestio_experiencia.pdf

Elimina
    19. Per què no s'han recuperat tambè els 16 dies d'afers propis i la reducció d'una hora a l'estiu com teniem abans amb les 35 hores?

Respostes
      1. Els 16 dies es van suprimir per llei, i actualment estan limitats a 6. Però no afecta al còmput global, com tampoc afecta la reducció d'estiu.
        Amb els 16 dies d'abans de les retallades i la reducció d'1 hora d'estiu, el càlcul anual estava per sobre de les 1462 hores, i s'havia d'afegir altres reduccions, com algun festiu que estava en dissabte, etc.
        Ara, a banda dels 6 dies de propis, hi els tancaments de Nadal i una bossa d'hores, i molt més flexibilitat que, per exemple, et permeten fer una reducció d'1 hora a l'estiu, però de manera voluntària

Elimina
    20. No es poden fer els dies per hores com fa la Generalitat?

Respostes
      1. En principi la UB estava d'acord amb la nostra proposta, però amb motiu de poder gaudir al 2021 els dies de propis no utilitzats als 2020, van adduir problemes tècnics... pel 2021 ho continuarem plantejan

Elimina

Item Reviewed: Acord per la recuperació de la jornada de 35 hores del PAS de la UB Rating: 5 Reviewed By: Unknown