divendres, 20 de febrer del 2015

Claustre: Memòria de la "Reforma de les estructures"

A la sessió del Claustre del dia 18 de febrer, l’equip de govern va presentar a debat, però no a votació, la Memòria de la Reforma de les estructures acadèmiques i d’organització administrativa de la UB, que correspon a la darrera versió de la Proposta de “reforma de l’estructura de la UB”. Així mateix es va aprovar la creació d’un grup de treball per a fer el seguiment de la reforma.
    Al web de la UB pots trobar la informació de la notícia institucional, així com el “resum executiu” del projecte de memòria. Tanmateix no hi figura el document sencer que es va presentar, però que ho trobaràs en aquest enllaç del nostre blog. Aquesta versió és bàsicament la mateixa que es va presentar al novembre, si bé amb noves incorporacions, i de la que ja et vam informar a lanotícia de 26.11.14. I com ja vam dir, encara que hi figuren diferents mencions a les aportacions de CCOO, aquestes no han estat pactades ni pressuposen la nostra valoració de la Memòria presentada.
    Pel que fa al grup de treballque es va crear, la composició inclou a diferents sectors de la comunitat universitària. En el cas del PAS, els 3 representants van ser escollits directament pels membres claustrals del propi col·lectiu, i dos dels quals en són representants del grup de claustrals DEFENSEM LA P(UB)LICA PAS-CCOO.
    Així mateix, cal insistir en què, més enllà de la potestat organitzativa de la UB com a Administració pública, considerem imprescindible la negociació amb els representants de treballadors i treballadores sobre l’impacte que la “Reforma de l’Estructura” pugui tenir en la Plantilla de personal (PAS i PDI), així com en les seves condicions de treball. En aquest sentit és important que s’hagi incorporat al document, en la previsió del Calendari (pàgina 151 de la Memòria), “l’obertura de debat i negociació amb els representants,...”
    En aquest sentit us recordem diferents punts que considerem que s’han de tenir en compte, i que afecten als diferents col·lectius:

Pel que fa al PDI:

·         S’ha de realitzar prèviament la Relació de llocs de treball que ens permeti preveure quins perfils de professorat necessitem per desenvolupar les tasques docents, de recerca, gestió i transferència que se’ns assignen. La UB té l’obligació legal de fer la seva Relació de llocs de treball, però a més és imprescindible per conèixer el punt de partida de la reestructuració i les necessitats de PDI i llocs estructurals. Si no ho fem, continuarem pel camí de la improvisació i la precarietat.

·         S’han d’abordar les problemàtiques principals de professorat: manca de carrera acadèmica i d’estabilització del professorat, manca de política de professorat (s’està “funcionant” amb improvisacions).

·         Ha de quedar clar que es vol dir quan es parla de transversalitat en els encàrrecs docents del professorat.

·         El futur de la UB ha de resoldre aquestes qüestions, si no de poc serveix disposar de departaments “macro” o fusionar Facultats.

Pel que fa al PAS:

·         Definir la Plantilla necessària, amb concrecions (nombre d'efectius per escales i grups, llocs “funcionaritzats”...).

·         Regularització dels sistemes de provisió de llocs de treball.

·         Estabilització dels llocs estructurals.

·         Definició de processos i de les tasques i responsabilitats corresponents a cada unitat i lloc de treball.

·         S’han d’abordar les problemàtiques principals per la manca d’una política clara per les plantilles de PAS (formació, carrera professional, plans de promoció, etc.).

·         "Mapa de formació" de cada lloc de treball.

·         Pla de rejoveniment de la Plantilla.

Per últim, tornem a insistir en la necessitat de que abans de portar la Proposta definitiva de reforma a l’aprovació del Consell de Govern, cal que prèviament el Claustre de la UB es pronunciï favorablement.

Item Reviewed: Claustre: Memòria de la "Reforma de les estructures" Rating: 5 Reviewed By: f