dimarts, 14 de novembre del 2023

LA RECUPERACIÓ DEL PAGAMENT EN EL MOMENT DE LA JUBILACIÓ

Arran de la sentència del Tribunal Suprem publicada el passat mes de març, la UB va suspendre el pagament de les gratificacions per jubilació al PAS funcionari.

En un comunicat del dia 14 de març la gerenta, alhora que informava d’aquesta situació, feia explícit el compromís dels rectors i de les gerències de les universitats afectades de tornar a pagar aquestes quantitats al personal funcionari de la mateixa manera que ho continua cobrant el personal laboral.

A banda del comunicat, la gerència també va traslladar el compromís a les seccions sindicals del PAS-F. En aquest sentit ens van convocar el 13 d’abril a una primera reunió entre sindicats i gerències de les 3 universitats afectades (UAB, UB i URV).

En aquella reunió, les gerències es van comprometre a fer reunions successives i ens van traslladar que havien sol·licitat un informe jurídic —que arribaria en un parell de setmanes—, sobre les possibilitats que obria la LOSU en quant a la negociació col·lectiva i el seu encaix per solucionar aquesta situació. Aquest informe va arribar el passat 19 de juny.

Ahir dimecres (19/07/2023) vam tenir, finalment, una reunió amb les gerències. Després d’uns quants estira i arronsa, les gerències van comunicar que la via que consideraven més adient era utilitzar la finestra que obre la LOSU per a la negociació col·lectiva. I amb els acords signats, demanar l’aprovació de la Generalitat. Des de CCOO vam fer dues propostes: d’una banda, vam proposar tornar a veure’ns la propera setmana per signar l’acord de restitució dels pagaments en el moment de la jubilació emparats en la LOSU. Si hi ha la possibilitat que la Generalitat digui que no, cal que passi el més aviat possible.

I per tenir totes les alternatives avançades vam enviar, a tothom que estava convocat a la reunió, una proposta d’acord que hem treballat les seccions sindicals de CCOO de la UAB, UB i URV, que són les universitats afectades. Aquests acords es basen en la possibilitat d’utilitzar la carrera professional horitzontal i els pagaments al personal ja jubilat. Tant les nostres propostes com l’acord que esperem signar la propera setmana cobreixen i habiliten el pagament al personal que s’ha de jubilar i al que es va jubilar amb posterioritat a la sentència.

Des de CCOO ens vam comprometre a prendre la iniciativa i a no deixar-ho en mans de les gerències i per això teníem aquest feina preparada. Volem que aquest tema estigui resolt, com a molt tard, a la tardor de 2023.

El proper dijous 27 de juliol ens tornarem a reunir amb les gerències amb el compromís de totes les parts de signar un acord i iniciar definitivament el camí per restablir el dret al pagament en el moment de la jubilació.

CCOO de la UAB, UB i URV

Item Reviewed: LA RECUPERACIÓ DEL PAGAMENT EN EL MOMENT DE LA JUBILACIÓ Rating: 5 Reviewed By: Unknown