dilluns, 18 de març del 2024

Informació sobre l'increment retributiu de 2024

El Govern de l’estat es compromet amb CCOO i UGT a recollir en un proper RDL el 2% pactat per a més de cinc milions de treballadors i empleats públics, sense tenir que esperar a l’aprovació dels Pressupostos Generals.

L'Acord Marc per a una administració del segle XXI recull els increments retributius i la millora de les condicions de treball del personal funcionari i laboral de les administracions públiques.

El 2022 i el 2023 es van complir els objectius màxims recollits a l'Acord Marc, fet que suposa més del 7% d'increments, a la qual cosa caldrà sumar el 2% previst per al 2024, quedant pendent posteriorment un 0,5% més si es compleixen objectius de l'IPCA.

Tots dos sindicats han insistit també que s'ha de recollir la derogació completa del Decretàs del 2012, compromès a l'Acord Marc, i tornar a l'EBEP la jubilació parcial per al personal funcionari, així com el caràcter de mínims de permisos, llicències i vacances.

En aquest sentit, UGT i CCOO insten el Govern a iniciar immediatament la negociació de la jubilació parcial, la classificació professional i adaptació al Marc europeu de qualificacions professionals (MEC).

Així mateix et recordem que aquest mes de març s’aplicarà el 0,5% vinculat al PIB del 2023, amb efectes retroactius des de gener de 2023, amb la qual cosa l’increment total del 2023 serà del 3,5%.

Ens queden molts drets per recuperar i per guanyar. Hi ha models sindicals que se centraran a criticar tot el que falta. El nostre continuarà treballant per obtenir millores.

Recordatori (PDI funcionari): les votacions per la Junta de PDI finalitzen a les 10h d’avui.

Item Reviewed: Informació sobre l'increment retributiu de 2024 Rating: 5 Reviewed By: Leandro