divendres, 27 de març del 2015

La UB entrebanca novament les discussions sobre la RLT del PAS

Ahir va tenir lloc una reunió de la Comissió paritària de la RLT, la qual es va crear el passat mes de febrer per tractar sobre diferents temes que afecten als llocs de treball: perfils, estructures, procés de funcionarització,... i en aquest sentit es van crear dos grups: “de perfils” i “de funcionarització”. Una nova Comissió! L’anterior va ser el 27 d’octubre.

Des d’un primer moment ha quedat palesa la manca d’informació rellevant, així com de la concreció per portar a terme els diferents compromisos recollits als Acords Addicionals de la RLT/2012 (publicada al 2013). Així mateix no hi cap calendari de treball que garanteixi poder realitzar els treballs previstos (per exemple, la proposta actual és d’una reunió al mes de dues hores (!) per a les reunions del “grup de perfils”

CCOO valorem molt negativament el procés actual i particularment la reunió d’avui, en la qual, una vegada més, la informació a tractar ha estat lliurada directament en ma, en lloc d’haver-la avançat prèviament. Això sí, a corre-cuita “informen” del que ens passen i demanen opinions! Encara que matisen i diuen que “es tractarà en properes reunions”! (quan?)

·         La informació es lliura amb la mateixa reunió, per tant sense temps a analitzar-la pels membres de la Comissió de la RLT, i encara menys pels corresponents grups sindicals

·         Continuem sense calendari concret per discutir sobre els perfils dels llocs de treball d’una manera raonable

·         La UB continua qüestionant com es farà la publicitat dels perfils, i no te previst que el PAS sàpiga quina proposta d’Estructura es farà fins que es tramiti pel Consell de Govern

·         Es continua mantenint perfils extremadament genèrics. Com a exemple, els caps de Secció són tots amb el mateix perfils (per posar un exemple: dóna igual Nòmines que Contractació)

·         Continua sense haver-hi criteris d’adjudicació de nivells i complements, i sense criteri de “model d’estructura” que es proposa

·         La carrera professional del personal que es funcionaritzi es limita exclusivament a la realització d’oposicions

Conclusió: ens estan fent perdre el temps mentre, en l’opacitat, s’estan preparant la reestructuració de la Plantilla del PAS per “adaptar-la” a la Reforma de l’Estructura Acadèmica i Organitzativa que està per venir!

Davant de tot això CCOO es replantejarà la seva presència en la Comissió de la RLT i farem propostes als òrgans de representació unitaris, Comitè d’Empresa de PAS laboral i Junta de PAS funcionari.

Item Reviewed: La UB entrebanca novament les discussions sobre la RLT del PAS Rating: 5 Reviewed By: f