dilluns, 26 de juny del 2017

Cap a on va la UB? Carta oberta (informació de l’assemblea de PDI)

Companya, company,

El passat dilluns 19 de juny es va realitzar l’assemblea conjunta de professorat laboral i funcionari convocada des del Comitè d’Empresa i la Junta de PDI, i de la qual ja et vam informar.

Des de CCOO-UB us assenyalem diferents consideracions que es van fer:

I. Es posa de manifest la necessitat i la voluntat de l’acció sindical per tal d’afrontar els greus problemes que afecta professorat i a la UB.

II. La instrucció 2/2017 sobre la modificació del punt 5è del PDA ha generat molèstia a nivell de tot el professorat. No es pot considerar la docència com un càstig. Tampoc és tolerable que persones que compleixen amb les seves responsabilitats acadèmiques hagin de deixar la Universitat perquè s’aplica l'esmentada instrucció, o perquè hi hagi professorat que no realitzi les seves funcions.

III. Demanem al Rectorat que s'adreci a la comunitat universitària per explicar amb claredat la situació que s’està vivint a la UB, les pressions que s’estan exercint d’on venen i per part de qui, com pensa afrontar i resoldre la situació.

IV. Tal com es va indicar a la convocatòria de l’assemblea, els punts sobre els que demanem al Rectorat que es posicioni públicament davant de la comunitat universitària són:

-          Quin pla de treball té per dignificar les condicions de treball del professorat que s’ha vist precaritzat durant els darrers anys.

-          Com pensa impulsar la promoció acadèmica del professorat

-          Quines mesures està posant en marxa per estabilitzar al professorat.

-          Com es proposa afrontar l’envelliment de la plantilla i la falta de relleu generacional

-          Quines mesures s’han pres davant dels mecanismes estructurals de precarització.

Per  últim, entre els assistents també es va destacar la importància d’ampliar i coordinar la participació del PDI, i en aquest sentit es va proposar la realització d’un grup de treball conjunt per a concretar un pla d’actuació.

Item Reviewed: Cap a on va la UB? Carta oberta (informació de l’assemblea de PDI) Rating: 5 Reviewed By: f