dijous, 10 de novembre del 2022

CCOO CELEBRA EL DIA MUNDIAL DE LA CIÈNCIA PER A LA PAU I EL DESENVOLUPAMENT

El Dia Mundial de la Ciència per a la Pau i el Desenvolupament (World Science Day for Peace and Development) se celebra cada any el 10 de novembre. Té per objecte promoure la utilització responsable de la ciència en benefici de les societats amb l'objectiu d’erradicar la pobresa i fomentar la pau al món.

CCOO celebra aquest dia, ja que acostar la ciència a la societat és fonamental perquè les persones tinguin els coneixements necessaris i, així, puguin triar les seves opcions personals, professionals i polítiques.

El fet que puguem reconèixer que tothom té dret a participar de la ciència i a beneficiar-se'n pot facilitar el diàleg per millorar l'accés a la ciència i els seus avantatges per al desenvolupament sostenible.

CCOO considera necessari mostrar la importància del Deep Tech-Deep Science; tecnologies que necessiten un gran coneixement científic per al seu desenvolupament i un impuls econòmic per transformar-se en productes i tenir així un alt impacte en la societat.

És imprescindible apropar les ciències bàsiques a la ciutadania, ressaltant-ne la relació amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible; promoure la ciència oberta i fomentar els projectes de ciència ciutadana.

Hem de reflexionar sobre les noves relacions socials i econòmiques generals a partir de la pandèmia i així aportar nous models.

Igualment, ens unim a la celebració de l'Any Internacional de les Ciències Bàsiques per al Desenvolupament Sostenible, promogut per l'Assemblea General de les Nacions Unides i que  pretén augmentar la participació inclusiva a la ciència, reforçar l'educació i la formació científica, fomentar el coneixement de les ciències bàsiques i generalitzar la ciència oberta

Item Reviewed: CCOO CELEBRA EL DIA MUNDIAL DE LA CIÈNCIA PER A LA PAU I EL DESENVOLUPAMENT Rating: 5 Reviewed By: Leandro