dimarts, 22 de gener del 2019

Situació jubilació parcial anticipada PAS-L

El 31 de desembre de 2018 va finalitzar l’Acord col·lectiu d’empresa en relació al pla de jubilació parcial del PAS laboral de la UB, signat el 22 de març de 2013. Recordeu que aquest acord va ser necessari fer-ho en un termini ”exprés” per imperatiu legal, per tal de formalitzar
    l’Acord Regulador del Pla de Jubilació Parcial de 21 de gener de 2009, i com a desenvolupament del que disposa el Conveni Col·lectiu del PAS laboral de les universitats públiques.

A CCOO-UB hem rebut diferents consultes sobre la situació a partir del 2019. Malauradament, com ja estava previst per la normativa aplicable, des de l’1 de gener de 2019 les condicions legals s’han endurit moltíssim. Amb l’aprovació el 7 de desembre del Reial Decret-Llei 20/2018 es modifica parcialment però només per permetre continuar en les mateixes condicions de jubilació parcial en el cas de les “empreses manufactureres”.

Entre d’altres aspectes rellevants de la nova normativa, cal destacar:

- reducció de jornada només fins al 50%

- cotització a la Seguretat Social com si fos la dedicació a temps complet (període transitori fins el 2023)

CCOO considera que el pla de jubilació parcial per a la “indústria manufacturera” aprovat pel Consell de Ministres segueix sent clarament insuficient i injustificadament restrictiu.

CCOO seguirà traslladant a la mesa de diàleg social de la Seguretat Social propostes que permetin ampliar els col·lectius que puguin accedir al model de jubilació parcial anterior a la reforma del 2013. CCOO recorda que la legislació de Seguretat Social ha de garantir els mateixos drets i obligacions per a tots els treballadors i treballadores, i que seria difícilment comprensible mantenir una legislació específica exclusivament per a alguns col·lectius mentre se n'exclouen d'altres.

Pel que fa a la UB, i malgrat el nou i restrictiu marc normatiu, des del Comitè d’Empresa de PAS s’ha demanat que s’encetin negociacions per tal d’assolit un nou Acord UB. En aquest sentit al desembre es van desenvolupar un parell de reunions informatives i hi ha la previsió de que a final d’aquest mes de gener es realitzi una nova reunió, que desitgem que sigui veritablement de negociació.

També us informem que atès que en diferents universitats estant tenint la mateixa problemàtica, estem en contacte amb la resta de Seccions Sindical de CCOO per tal de coordinar les nostres propostes.

Adreces d’interès:
    - Informació sobre la Jubilació Parcial Anticipada (al web del Comitè d’Empresa), fent clic aquí
    - Reial Decret-Llei 20/2018, fent clic aquí.

També ets pots posar en contacte per dubtes, propostes, etc. en els correus de la Secció Sindical de CCOO-UB ([email protected]) o del Comitè d’Empresa ([email protected])

Item Reviewed: Situació jubilació parcial anticipada PAS-L Rating: 5 Reviewed By: Unknown