dimecres, 17 de gener del 2024

CCOO-UB. Balanç 2023 i bons desitjos per l'any 2024!

L’any 2023, com és habitual, ha estat ple de treball sindical, i de novetats normatives, conjuntament amb la “nova normalitat” desprès dels períodes més durs de la pandèmia del Covid-19, és a dir, amb menys presencialitat als llocs de treball. En aquest sentit, el teletreball ha vingut per quedar-seencara que queda treballar en la seva revisió per una millor implementació.

A banda del treball constant de les nostres delegades i delegats del PAS i PDI en els diferents òrgans de representació, des de la Secció Sindical de CCOO-UB hem anat informant d’aquests fets que, més avall, pots veure relacionat en les entrades al nostre Web.

En destaquem l’aprovació de la Llei Orgànica del Sistema Universitari (LOSU), l’aplicació de la llei 20/2021 contra la temporalitat (un nombre important de places de PAS, que van ser convocades al desembre de 2022, s’han anat desenvolupant al llarg de l’any 2023, i continuarà al 2024, amb l’aplicació de l’acord d’estabilització del PAS assolit a la Mesa d’Universitats),  l’aprovació del primer Pla d’Igualtat de treballadors i treballadores de la UB (eix 3 del III pla d’Igualtat), presentació al Parlament de Catalunya d’una Iniciativa Legislativa Popular (ILP) per demanar el 6% del PIB per la millora del finançament de l’educació catalana, denúncies per la incorrecta aplicació de les retribucions als contractes Margarita Salas i Maria Zambrano (amb resolució positiva per part d’Inspecció de Treball), les eleccions sindicals a la Junta de PAS, amb un gran èxit de la candidatura de CCOO-UB, entre d’altres.

Com a resum, trobareu més avall els enllaços de les 42 notícies que hem publicat en el nostre Web de CCOO-UB que resumeixen una petita part del treball fet al llarg de l’any.

Per últim,

Us desitgem molt bones festes i un molt bon Any 2024!... i molta salut!!

Item Reviewed: CCOO-UB. Balanç 2023 i bons desitjos per l'any 2024! Rating: 5 Reviewed By: Leandro