dimecres, 31 de gener del 2024

Convocades eleccions per la Junta del PDI funcionari

El 22 de gener es va constituir la Mesa Electoral per a les eleccions a la Junta de Personal Docent i investigador (JPDIhttps://www.juntapdiub.com). La JPDI representa al professorat funcionari de la Universitat de Barcelona i la seva renovació es realitzarà en les votacions dels dies 12 a 14 de març.

En aquests 4 anys han passat moltes coses. Tot i que farem el balanç més endavant, és evident que ningú s’esperava una pandèmia com la del Covid que tant ha condicionat la nostra activitat personal i col·lectiva. Com a grup sindical que hem liderat la presidència de la JPDI durant els darrers 4 anys, van intervenir durant la pandèmia en totes les reunions de desescalada que es van fer i van contribuir a millorar la situació tan dolenta a la que es va veure immers el professorat.

A nivell sindical, a més de continuar treballant sobre temes com: casos d’assetjament laboral, la necessitat de garantir l’estabilització del professorat, la seguretat al lloc de treball o reclamar la transparència en els processos de pressa de decisions als departaments, vam haver d’afegir a aquests temes la preocupació per les condicions de treball durant el confinament i la correcta aplicació de les noves normatives.

En els 4 anys que tenim per endavant continuarem treballant col·lectivament per afrontar els reptes actuals i de futur que impliquen directament a la Universitat de Barcelona. Com saps, la nova Llei Orgànica del Sistema Universitari (LOSU), i la Llei de la Ciència han introduït modificacions legals a les que s’ha adaptar la nostra universitat. És per aquest motiu, al que s’afegeix la necessària adaptació a un nou context educatiu, tecnològic i social, que durant els propers mesos i anys participarem en l’elaboració dels nous Estatuts de la UB, en la pressa de decisions a nivell de la AQU i l’ANECA sobre els nous models de acreditació de professorat, així com sobre els nous models d’acreditació de la transferència i la recerca, principalment.

Sens dubte que serà un període important tant per la UB com pel seu professorat i el conjunt de la comunitat universitària. Com a grup de companyes i companys de CCOO-UB necessitem la teva col·laboració per mantenir i enfortir el treball col·lectiu que fem.

Aquesta feina és important perquè podem presentar i defensar propostes a espais on es prenen decisions importants com el Consell de Govern de la UB, les Comissions Delegades de PDI, com la de professorat, docència, relacions laborals i Recerca, el Comitè de Seguretat i Salut Laboral de la UB o el Consell de Govern de l’AQU. Així mateix, van formar part de la Comissió Negociadora que va portar a terme l´eix 3 del III Pla de igualtat institucional i serem en el Primer Pla d´Igualtat de la UB que es començarà a treballar al gener de 2024 i d’altres documents amb contingut normatiu que marquen el present i el futur de la universitat.

T’animem que ens enviïs aquelles propostes i preocupacions que tinguis sobre el present i el futur del PDIF a la UB. La candidatura de CCOO analitzarà les propostes rebudes per tal d’anar construint el programa electoral de manera dinàmica. Si vols formar part d’aquest projecte participatiu pots posar-te en contacte amb els i les nostres representans, o directament a la Secció Sindical de CCOO-UB

Esperem comptar amb la teva participació!

Item Reviewed: Convocades eleccions per la Junta del PDI funcionari Rating: 5 Reviewed By: Leandro