dijous, 18 de desembre del 2014

L’informe presentat pel Rector de la UB a la reunió del Claustre d'ahir ha comptat amb el suport del PDI (62, 44, 12), però amb el vot en contra de PAS (6, 13, 7) i Estudiants (2, 16, 4). Cal destacar, com és habitual,  l’alta participació del PAS (ha votat el 87%, quan el promig general del Claustrals ha estat poc més del 50%).

El nostre grup DEFENSEM LA P(UB)LICA PAS-CCOO (19 representants) ha estat molt crític amb el balanç general de l’any. Tot i reconèixer aspectes positius, no ha donat suport a l’informe presentat. Malgrat la nostra oposició, no hem donat cap consigna de vot. Pots llegir la intervenció de la companya Margot R. Coria aquí.

Així mateix el company César Marín a intervingut per criticar que bona part dels punts que figuren en el llistat de gestió del PAS de 2014, en realitat corresponen a incompliments d’Acords per part de la UB. Com a exemple la retirada de la reducció d’1 hora al PAS funcionari de més de 60 anys.

En el punt de l’ordre del dia de l“Informe sobre la nova proposta de l’estructura dels estudis universitaris“ també hi ha hagut una intervenció del nostre grup per criticar durament la previsió del Govern estatal sobre la “reforma dels Graus” i la manca de resposta contundent de les universitats, malgrat les greus conseqüències que pot tenir per a la Universitat Pública. El representant de la UB ha manifestat compartir el que s’ha exposat (!), però la previsió és que el govern ho publiqui al gener. Pots llegir la intervenció del company César Marín aquí.

1. La frase "L’informe presentat pel Rector ... ha comptat amb el suport del PDI ... però amb el vot en contra de PAS" em sembla que no reflecteix el resultat de la votació. També podríem dir que un 46% dels representants del PDI no ha donat suport a l'informe ( (42+12)÷118= 0.457 ) o que només un 50% dels representants del PAS ha votat en contra de l'informe (13÷26= 0.5). O podem dir que l'informe ha estat rebutjat per 73 vots en contra (44 del PDI, 13 del PAS i 16 dels estudiants). No es pot ignorar el rebuig del PDI.

ResponElimina

Item Reviewed: El Claustre de la UB refusa donar suport a l’informe anual del Rector, per 70 vots favorables, 73 en contra i 23 blancs Rating: 5 Reviewed By: f