dijous, 22 de gener del 2015

Comissió Tècnica de la Mesa del PAS Funcionari 22-1-2015

La Comissió Tècnica de la Mesa del PAS-F s’ha reunit novament (com ja us vam informar l’anterior reunió va ser l’11.12.2014) per continuar tractant les propostes de “Permutes entre universitats públiques” i “Teletreball”.

En aquesta reunió, s’ha estat treballant prenent com a base els documents amb les darreres propostes de redactat de les universitats i, encara que persisteixen alguns aspectes controvertits, en la majoria dels casos el posicionament de fons és força coincident i creiem que podrien solucionar-se amb petits canvis de redactat.

Alguns comentaris sobre els punts amb les discrepàncies més importants:

-       Teletreball: la definició de l’horari per estar localitzable i disponible (considerem que en la majoria dels casos no cal aquesta obligació, i això pot entrar en contradicció amb la “flexibilitat i conciliació de la persona afectada”).

-       Permutes:
    ·         Correspondència del mateix nivell de destí (plantegem que pugui haver-hi fins a dos nivells de diferència)

·         Adequació dels sol·licitants (això no pot ser decidit per una entrevista, és massa subjectiu)

·         Subjecte a disponibilitats pressupostàries, si hi ha canvi de nivell (això és massa ambigu i podria fer en la pràctica inviable l’Acord)

·         Prohibició de “demanar tornar” a la universitat d’origen en dos anys, des del darrer concurs en què es participi (això és una dificultat innecessària, donat que ja hi ha un altre apartat que limita la permanència al nou lloc per dos anys)

Finalment s’ha valorat que aquests dos temes estan prou treballats per portar-los a negociació en una propera Mesa de PAS funcionari.

Altres temes: en el torn obert de paraules hem aprofitat per demanar a les universitats, i al representant de la Generalitat de Catalunya, dos temes de gran importància i que depenen d’ells exclusivament.

-       Taxa de reposició del 50%: exigim que sigui aplicable també al PAS d’universitats (en aquests moments ni les universitats ni la Generalitat es comprometen a res). En aquest sentit els hi hem dit que el PAS no pot suportar més pèrdua de Plantilla, i no descartem accions de protesta.

-       Paga extra 2012: hem reclamat el pagament de la part meritada el 2012 (aproximadament un 25%), i que actualment s’està discutint amb la llei de Pressupostos de la Generalitat de Catalunya. L’Estat i la gran majoria de Comunitats Autònomes ja ho han acordat.

1. Hola,

Celebro que cerqueu xarxa i sinèrgies per a aquesta gran tasca que desenvolupeu.
      Voldria opinar sobre el Teletreball i altres temes econòmics
      Quant al Teletreball.
      Ens movem en un món de relacions d'especial submissió entre l'administrat i l'administració, per les quals prestem un servei que no només es cenyeix als tràmits en un procediment, o en un expedient, sinó que té un component important d'estar disponible per donar suport i ajuda a l'administrat.
      Està bé ser exigents. però anar contra aquests principis generals només comportarà NO avançar en la possibilitat de teletreballar.
      Potser el que hauríem de fer és definir aquest terme indeterminat que és 'estar localitzable i disponible'.
      És a dir, deixar clar que el significat d’aquest concepte indeterminat, és només estar localitzable i disponible per atendre per qualsevol mitjà telemàtic, en horari predefinit -com una finestreta-, els dubtes o ajudes que necessitin els administrats. Però, excloure d'aquest concepte la possibilitat que el/la teu/va cap et faci personar-te al lloc de treball a l'horari que pactem el teletreball.

A banda,
      No sé si heu parlat de més temes, sembla que no.
      S’hauria de seguir insistint en la recuperació del dret històric arravatat al més de març de 2012: la matrícula gratuïta; i de la desaparició d’altres beneficis socials com el Fons d’Acció Social.
      Ja sé que no us sembla tant important com la paga extra perquè no afecta tothom. Però, si feu números, el greuge és econòmicament més important, fins i tot quan la paga extra ens la han tret sencera.
      Salutacions

J. Vicenç Cervelló
      Funcionari UB

ResponElimina