divendres, 26 de gener del 2018

Confirmat! La UB atura l’OP 2009

Ahir va tenir lloc una reunió del director de RRHH amb el Comitè d’Empresa de PAS laboral i la Junta de PAS funcionari, en la que ens va explicar la situació arran del requeriment (com us vam avançar el 18 de gener*) del Ministeri d’Hisenda i Funció Pública per anul·lar les 3 convocatòries corresponents a l’Oferta Pública de 2009!.

En aquesta reunió se’ns va informar de la decisió de la UB de suspendre les convocatòries (30 places de PAS-F d’auxiliars administratius, 6 places de PAS-L d’auxiliars de serveis i 1 plaça de PAS-L de tècnic superior) una vegada finalitzi el termini de presentació d’instàncies (dia 29 de gener). Al mateix temps està prevista la presentació d’al·legacions al requeriment ministerial.

El motiu fonamental per fer al·legacions, que coincideix amb els de la proposta que vam fer CCOO-UB per demanar l’activació de l’OP 2009, és que no es va poder realitzar les convocatòries en el termini legal de 3 anys, atès que això estava prohibit per les pròpies normes pressupostàries estatals.

També va informar el director de RRHH de què es donaran les ordres per tornar els imports de les taxes a les persones afectades. Per últim va manifestar la intenció de realitzar les convocatòries corresponents a les OP 2016 i OP 2017 el proper mes de març.

CCOO-UB considerem:

La UB ha de defensar davant del Ministeri la legalitat de les convocatòries corresponents a l’OP 2009; ha de  procedir a retornar els imports de les taxes pels drets d’examen, i ha de publicar el més aviat les decisions que prengui respecte d’aquesta situació i explicar-ho amb claredat.

S’han de realitzar el més aviat les convocatòries corresponents a les OP 2016 i OP 2017 i, en el cas de les 56 places d’auxiliars administratius i 11 d’auxiliars de serveis, atès que coincideixen amb les categories convocades de l’OP 2009, i per tant les bases ja estan negociades, les convocatòries han d’esser immediates. Considerem que no ha d’haver-hi modificacions atès que la gent ja ha començat a preparar les convocatòries segons un criteris i temaris ja coneguts.

Nombre de places de les OP 2016 i OP 2017

·         Oferta Pública 2016

43 places, corresponents al 100% de reposició d’efectius de les vacants produïdes a l’any anterior, que és el màxim que autoritza la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat.

Personal funcionari (25): 1 lletrat, 5 ajudants de biblioteques i 19 auxiliars administratius

Personal laboral (18): 3 grup I, 3  grup II, 7 grup III i 5 grup IV

·         Oferta Pública 2017

73 places, corresponents al 100% de reposició d’efectius.

- Personal funcionari (45): 1 lletrat, 7 ajudants de biblioteques i 37 auxiliars administratius

- Personal laboral (28): 5 grup I, 5  grup II, 12 grup III i 6 grup IV

·         Total de places a convocar del conjunt de les OP 2016 i OP 2017, 116 places:

Personal funcionari (70):

-          2 lletrat

-          12 ajudants de biblioteques

-          56 auxiliars administratius

Personal laboral (46):

-          8 grup I

-          8  grup II

-          19 grup III

-          11 grup IV

* Correu de 18 de gener: “La UB ens ha informat que ha estat requerida pel Ministeri d’Hisenda i Funció Pública per anul·lar les 3 convocatòries corresponents a la l’Oferta Pública de 2009!

Això és una molt mala notícia i hem demanat que ens informin de si presentaran al·legacions, així com del seu contingut. Considerem del tot improcedent l’actitud del Ministeri, que adduint la “caducitat” de la convocatòria (recordem que la normativa estableix 3 anys per a realitzar les convocatòries dels processos selectius de les corresponents OP) no té en compte que en molts anys ha estat prohibida expressament per les Lleis de Pressupostos la realització de convocatòries. Així mateix hi ha el precedent d’altres Administracions que van convocar exactament el mateix que la UB, sense que fos recorreguda en el seu moment.

Des de CCOO valorarem la situació per tal d’evitar una dilatació en el temps d’aquesta problemàtica i que no es produeixin conseqüències negatives en el personal temporal o interí de la UB.”

Item Reviewed: Confirmat! La UB atura l’OP 2009 Rating: 5 Reviewed By: Unknown