Decebedora
retallada de l’EPIF predoctoral després de la seva publicació al BOE
La
primera impressió després de llegir l'Estatut del Personal Investigador
Predoctoral en Formació (EPIPF), publicat avui divendres al BOE, és de decepció
en observar una retallada sobre el document negociat prèviament i publicat com
a esborrany per a consulta pública
Decepció si tenim en compte que el
Govern va pactar amb els sindicats i associacions de personal investigador un
salari mínim anual de 16.422 €, tal com es va fer públic en l'esborrany
posat a exposició pública i al·legacions o com la pròpia premsa va difondre
després del Consell de Ministres del dia 1 de març, però que misteriosament ha
desaparegut del document que finalment s'ha publicat avui al Butlletí Oficial
de l'Estat.
• Veure RD EPIPF publicat en BOE,
fent clic aquí.
D'aquesta manera, hi haurà un
salari mínim predoctoral superior a l'existent fins ara que era el SMI
interprofessional (12.600 € bruts anuals), però inferior al pactat (16.422 €)
ja que el Govern sí que ha mantingut l'acord pel que fa al salari de referència
per aplicar els percentatges previstos a la Llei 14/2011 de la Ciència a la
categoria del Grup 1 del Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat.
De forma resumida podem
indicar que, per als dos primers anys de contracte la situació era / és la
següent:
Salari mínim predoctoral fins al 31.12.2018: SMI = 10.302 € bruts anuals.
Salari mínim predoctoral de l'1.1.2019 fins avui:
SMI = 12.600 € bruts anuals.
Salari mínim predoctoral a partir
de demà: el 56% Grup 1 Conveni únic AGE = 16.127 €
Salari mínim predoctoral pactat
entre sindicats i associacions amb el Govern però que ha estat
"retallat" en el RD sobre EPIPF = 16.422 €.
ALTRES CANVIS O INCOMPLIMENTS QUE
HEM DETECTAT
A l’EPIPF publicat en el BOE
també s'observen alguns altres canvis sobre el document pactat prèviament que
no reflecteixen necessàriament retallades o aspectes negatius, però que no han
estat explicats i poden generar dubtes sobre la seva interpretació.
En concret s'han introduït dos
paràgrafs relatius al finançament o pressupost que, com a mínim, resulten
incomprensibles i que s'han d'explicar pel Govern: un tercer apartat en
l'article 7 dedicat a les Retribucions "3. L'aplicació de la quantitat
anual resultant es podrà també computar al període total del contracte
predoctoral de quatre anys. " i una disposició final quarta sobre Despesa
pública "L'aplicació d'aquest Reial decret no suposa increment de la
despesa pública." que contradiu el que preveu la Memòria de l'Anàlisi
d'Impacte Normatiu del projecte de Reial Decret que indicava clarament que sí
implicava increment de la despesa pública.
Properament us enviarem un
anàlisi amb més detall dels aspectes positius.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada