dimecres, 8 de març del 2023

8 de Març de 2023, Dia Internacional de les Dones Treballadores

La igualtat és un pla que funciona

Arribem a un nou 8 de Març, Dia Internacional de les Dones Treballadores, amb grans avenços de mesures laborals i retributives per a les dones: la reforma laboral, la pujada de l’SMI a 1.080 € i l’extensió dels plans d’igualtat a les empreses. Tot i així, perdura amb molta força la divisió sexual del treball i, malauradament, la taxa d’atur femení continua sent superior a la masculina.

La bretxa de gènere, el 2020, encara se situava a Catalunya per sobre de la bretxa estatal (un 25,1 % vs. un 20,9 %), i cronifica una tendència que comprovem any rere any: els sectors més feminitzats tenen més dificultats per apujar els salaris. Així doncs, pel que fa a la negociació col·lectiva, en sectors com per exemple el comerç, les oficines i l’atenció a les persones, es fa difícil aconseguir pujades salarials i, si s’assoleixen, és amb pitjors increments, menys cobertura en les clàusules de revisió salarial i complements personals inferiors. Les patronals estan bloquejant les negociacions, en què la principal reivindicació és la millora salarial.

Per posar fi a les dissimilituds al món del treball, els plans d’igualtat són la millor eina, ja que garanteixen una diagnosi integral que facilita l’adopció de mesures correctores que eliminen les diferències en les carreres professionals i la bretxa salarial i retributiva existent, de manera que qualsevol persona, independentment del seu sexe, pugui accedir quan correspongui a una pensió digna i sostenible.

La Secció Sindical de CCOO-UB properament realitzarem una xerrada sobre el "sostre de vidre". A més, tot seguit, pots veure l'agenda prevista per demà per CCOO de Catalunya, altres actes previstos en diferents llocs i altres informacions d'interès.

cid:f4b04180-4d8b-45e3-9211-bb76dab18a89

Més informació:

Item Reviewed: 8 de Març de 2023, Dia Internacional de les Dones Treballadores Rating: 5 Reviewed By: Leandro