dijous, 23 de març del 2023

Denúncia sobre ajuts Margarita Salas i Maria Zambrano

L'octubre passat, us informàvem que CCOO Universitats havíem interposat una demanda de conflicte col·lectiu al Tribunal Superior de Justícia (TSJ) de Catalunya per aconseguir que al professorat contractat amb ajuts Margarita Salas, Maria Zambrano, i similars, no se'l detregui del salari la quota patronal.

El tribunal va dictaminar que la jurisdicció social no era competent i que s'havia de presentar un contenciós-administratiu. Mentre estudiàvem quina seria la millor opció per reclamar, el TSJ d'altres comunitats han dictat alguna sentència positiva en l'ordre social, també s'ha signat algun acord per pagar-la i la Inspecció de Treball de València ha resolt positivament una denúncia presentada pel mateix assumpte.

Vist aquest panorama, CCOO hem presentat la setmana passada denúncia a Inspecció per totes les Universitats Públiques Catalanes seguint el mateix procediment que s’ha fet amb èxit a València. Aquesta via pot ser més ràpida que els tribunals. Esperem tenir notícies positives aviat. En qualsevol cas no defallirem fins a obtenir els resultats que el col·lectiu es mereix.

Item Reviewed: Denúncia sobre ajuts Margarita Salas i Maria Zambrano Rating: 5 Reviewed By: Leandro