• Novetats

    Amb la tecnologia de Blogger.
    dimarts, 2 de maig del 2023

    Teletreball: dades i denegacions



    La UB ha facilitat a la Comissió de Seguiment del Teletreball les dades corresponents a la primera convocatòria, i ja podem extreure algunes conclusions, en general, esperades: 

    • Al voltant de la meitat del PAS va sol·licitar fer teletreball, sense tenir en compte el personal amb finançament específic. Majoritàriament el PAS funcionari va demanar fer teletreball, al contrari que en el cas del PAS laboral. Aquesta diferència s’explica principalment pel fet que la majoria del PAS laboral va ser exclòs de l’Acord de Consell de Govern. 
    • De les sol·licituds tramitades, un 88,4% ha estat acceptades. Aquest percentatge inclou el PAS que en la seva sol·licitud inicial va demanar més dies i, a conseqüència de les “recomanacions” dels i de les caps, van haver de modificar el seu Pla Personal de Treball (PPT) per menys dies. 
    • El volum i la resolució de peticions no han suposat, malgrat les pors d’algunes persones “directives”, cap caos ni cap daltabaix a la UB, la qual cosa demostra que el “reciclatge” fet al llarg del teletreball pandèmic, ha donat força experiència a tothom, 

    Peticions denegades 

    La Gerencia està procedint a comunicar la resolució de les denegacions i les aprovacions condicionades (el termini previst va finalitzar l’1 de maig, però avui mateix ens informen que  

    encara trigarà 10/15 dies, atès que ha demanat més informació als i a les caps). 

    Us informem que a la Comissió de Seguiment, on participen els representants de la Junta i del Comitè d’Empresa del PAS, la UB no ha presentat cap documentació corresponent a les al·legacions presentades, ni les causes concretes de les denegacions. L’excusa per no facilitar aquesta informació, és que s’ha de fer una vegada les persones afectades presentin recurs davant del Rector. En aquest sentit, ens diuen que segons l’Acord de Consell de Govern, “per a la resolució del recurs, la Gerència sol·licitarà l’informe preceptiu a la Comissió de Seguiment que serà tingut en compte en la motivació de la resolució del recurs.” Ara be, a l’Acord Marc, signat a la Mesa d’Universitats, es contempla explícitament que la Comissó “serà informada i analitzarà... Les peticions denegades i la motivació corresponent, i la possibilitat d’instrumentar mesures correctores que facilitin l’autorització del teletreball”. 

    Per tant, hem de tenir molt clar que, malgrat el que estableix l’Acord Marc, la Gerencia de la UB enviarà només a la Comissió de Seguiment la informació dels casos quan s’interpossi recurs davant del Rector. En la resta de casos on no s’interposi cap recurs no s’enviarà la informació. Davant d’això sembla obvi que és impossible que la Comissió de Seguiment pugui fer, en aquests moments, cap anàlisi sobre si els criteris aplicats han estat correctes, la qual cosa considerem que és un boicot per part de la UB al paper de la Comissió. 

    De la informació de les resolucions negatives que ens heu enviat directament a CCOO, confirmem que en alguns casos es fan motivacions genèriques i, en d’altres, interpretacions que considerem errònies de l’Acord del Consell de Govern. Sembla que la majoria de les denegacions o “correccions” s’han fet en unitats de menys de 3 persones. Com exemple, és molt significativa la denegació total del teletreball en les Biblioteques petites.  

    Per incrementar la confusió del procés, ens ha arribat que en alguns casos, per denegar parcialment els dies de teletreball en unitat petites, s’ha utilitzat l’excusa de l’expressió “és el que van signar els Sindicats”. Entenem que no es vol assumir la responsabilitat d’autoritzar dies de teletreball  amb uns criteris objectius d’acord amb les tasques que es realitzen a cada lloc de treball, però recordem que la representació sindical no va signar l’Acord de la UB. CCOO sí que vam signar l’Acord Marc de la Mesa d’Universitats.  

    Recursos 

    En el cas de que considereu adient fer el recurs d’alçada davant del Rector contra la resolució de la Gerència, en l’enllaç podeu trobar exemples de models de recurs que es troben a la pàgina web de la UB.  

    És molt important que tingueu en compte que el termini per presentar el recurs d’alçada és d’un mes des de la notificació de la denegació (recorda, que a la Comissió de Seguiment només arribaran la informació dels casos que hagin estat recorreguts). 

    Algunes consideracions que podeu utilitzar en el recurs, segons el motiu de la denegació: 

    • “No queda garantit el servei”. Cal que facis constar detalladament els motius pels quals consideres que pots fer el teletreball i els dies que proposes, i així mateix demanar que et justifiquin la seva denegació. També aporta, si és el cas, informes de caps directes. 
    • “No es compleix el 51% de presencialitat a la subunitat o secció”. D’acord amb la instrucció de la Gerenta, s’ha de considerar el total de plantilla de la unitat. No serveix dir que “ho denego per si en el futur algú es troba de baixa!” (això ja està contemplat a l’Acord)  
    • “Les unitats petites (menys de 3 persones) només tenen dret a 1 dia” o “no es compleix el 51%”. En aquests casos no s’aplica el 51% perquè seria “zero”, però l’Acord UB et possibilita demanar fins a 3 dies, i et garanteix com a mínim 1 dia.  
    • Comenta a Blogger
    • Comenta a Facebook

    0 comentaris:

    Publica un comentari a l'entrada

    Item Reviewed: Teletreball: dades i denegacions Rating: 5 Reviewed By: Leandro
    Amunt