divendres, 22 de desembre del 2017

Comissió Delegada de PAS 21-11-2017

A la reunió de la Comissió Delegada de PAS del Consell de Govern (CDPAS) realitzada el 21 de novembre es van tractar els següents temes:

Informe del president (vicerector d’Organització i PAS)

·         El president informa, entre d’altres coses:

Oferta Pública 2009. Les respectives convocatòries s’han de publicar aquest mateix any per evitar la seva caducitat. Amb posterioritat es convocarien les OP de 2016 i 2017.

CCOO fa mesos que estem demanant reunions, amb Comitè d’Empresa de PAS laboral i Junta de PAS funcionari respectivament, per de negociar les bases de les convocatòries

- Renovació dels contractes i nomenaments que finalitzen el 31 de desembre. A pregunta de CCOO, el vicerector afirma que tothom serà renovat l’1 de gener, és a dir, els que tenen actualment contracte temporal de PAS-L o nomenament interí de PAS-L fins el 31 de desembre, i també els que finalitzen el 30 de novembre i es prorroguen fins el 31 de desembre

Marc organitzatiu

El vicerector fa una exposició dels motius i objectius (ho penjaran al Web de la UB) i de què ho volen fer en 4 fases, fins el 2020. En un primer moment no afectarà a la RLT i es vol començar amb una “prova pilot”

També manifesten que no assumeixen els Plans d’Ordenació aprovats l’any passat i que només utilitzaran els treballs que tècnicament els siguin d’utilitat

CCOO manifestem el nostre escepticisme i considerem que una vegada més veiem que el “nou equip de govern” parlar de tornar a començar, i s’oblident de la gran quantitat de persones que porten anys esperan un reconeixement al seu treball i unes raonables expectatives de promoció. Alhora que considerem que és imprescindible:

- criteris d’estructura, mapa de llocs de treballs, etc.. eines per treballar

- un calendarització del procés d’implementació de les estructures.

Calendari laboral

S’informa que s’ha acordat el Calendari laboral de 2018, de manera semblant als anys anteriors (veure full específic)

Tanmateix, el Director de Recursos Humans informa de què estan preparant una instrucció per als dies de tancament del 2 al 5 de gener, en el sentit d’obrir quasi totes les biblioteques i també per garantir l’accés al professorat per atendre alumnat

Sobre això últim CCOO mostrem la nostra disconformitat i anunciem possibles problemes atesa la precipitació i manca de negociació amb el personal afectat, i que pot provocar que no es cobreixen les necessitats previstes per la UB

Modificació RLT de PAS

Es van aprovar diferents modificacions puntuals de al RLT de PAS, per diferents casuístiques.

CCOO ens oposem, més enllà de les particularitats individuals de cada modificació, al procés de modificació de la RLT i que recorda a temps anteriors. N’hi ha moltíssima gent, com diem a un punt anterior, esperant que hi hagi un reconeixement a la tasques que han anat assumint al llarg dels anys. I manifestem el nostre rebuig al procediment emprat pels següents motius:

·         Manca de temps per la negociació
    -          Com a mínim haurien de ser 15 dies, però en aquest cas la primera reunió va ser dijous passat, i la segona ahir, és  a dir, 3 dies hàbils. Per tant, sense temps a que els respectius òrgans de representació puguin fer una anàlisi acurada

·         Manca de criteris
    -          Modificacions puntuals, sense planificació ni criteris. Sense saber situació
    -          Com es decideix que la majoria de gent que fa anys que espera un reconeixement ha d’esperar indefinidament, i alguns casos puntuals no?
    -          Es van aprovar els Plans d’Ordenació però ara es fan modificacions no previstes... novament s’actua, en alguns casos, per la via de fet. S’estan fent modificacions en funció de persones, no de llocs de treball
    -          Un exemple, al CRAI: s’aprova la modificació d’un lloc de treball en altre que s’anomena “adjunt/a a cap de biblioteca”, però, perquè no es creen els altres llocs “d’adjunt/a” previstes al Pla d’Ordenació? I com es preveu solucionar que passi a tenir el mateix nivell 22 que la respectiva cap?

·         Manca d’informació
    -          Segon acord de la CDPAS de 11.11.2013, cal saber, entre d’altres, els efectes sobre la unitat orgànica
    -          Efecte sobre els PO aprovat al 2016

* els membres de la Comissió Delegada de PAS presents a la reunió van ser el Vicerector, el Gerent, 3 PAS (2 del grup de claustrals de CCOO-UB) i 1 PDI. No van assistir-hi 1 PDI i el representant de l’alumnat.

Item Reviewed: Comissió Delegada de PAS 21-11-2017 Rating: 5 Reviewed By: Unknown