dimarts, 24 de juliol del 2018

El secretari general d'Universitats es compromet a constituir la Mesa de negociació en els propers mesos

La Federació d'Ensenyament de CCOO demana la derogació dels reials decrets-Llei de les retallades i denuncia el mal funcionament de l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA) en una reunió mantinguda entre el secretari general d’universitats, José Manuel Pingarrón, i els sindicats majoritaris en l'àmbit universitari estatal.

Hi haurà Mesa de negociació d'Universitats i la seva constitució serà ràpida, tal com va demanar CCOO, que, en una trobada amb el secretari general d'Universitats, ha exigit a més la derogació dels reials decrets-Llei 14/2012 i 20/2012 que van imposar la precarietat en els campus espanyols per la via de les retallades. La Federació d'Ensenyament reclama la supressió de tots aquells aspectes que afecten el sector universitari, tal com s'ha compromès a fer el Ministeri d'Educació i Formació Professional en les disposicions que competeixen a l'educació no universitària.

Així mateix, CCOO ha denunciat el mal funcionament de l'ANECA tant a nivell d'acreditacions del personal docent i investigador com d'avaluació dels sexennis d'investigació i ha inquirit a Pingarrón sobre els mecanismes d'acreditació institucional, dels quals no hi ha cap informació a la pàgina web de l'ANECA. Per tot això, el CCOO ha emplaçat el Ministeri a iniciar la negociació de nous criteris d'acreditació als cossos de funcionaris docents universitaris.

Per la seva banda, el secretari general d'Universitats ha apuntat com a prioritaris la negociació i aprovació de l'Estatut del Personal Docent i Investigador i la publicació de l'Estatut del Personal Investigador en Formació, del qual l'última versió ha estat modificada. El Ministeri també preveu la modificació del RD 1393/2007 pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials.

Pingarrón es tornarà a reunir amb els sindicats a principis de setembre.

Item Reviewed: CCOO planteja les seves reivindicacions al “Secretario General de Universidades” Rating: 5 Reviewed By: Unknown