divendres, 15 de març del 2019

EPIF: decebedora retallada en la publicació al BOE

Decebedora retallada de l’EPIF predoctoral després de la seva publicació al BOE

La primera impressió després de llegir l'Estatut del Personal Investigador Predoctoral en Formació (EPIPF), publicat avui divendres al BOE, és de decepció en observar una retallada sobre el document negociat prèviament i publicat com a esborrany per a consulta pública

Decepció si tenim en compte que el Govern va pactar amb els sindicats i associacions de personal investigador un salari mínim anual de 16.422 €, tal com es va fer públic en l'esborrany posat a exposició pública i al·legacions o com la pròpia premsa va difondre després del Consell de Ministres del dia 1 de març, però que misteriosament ha desaparegut del document que finalment s'ha publicat avui al Butlletí Oficial de l'Estat.

• Veure RD EPIPF publicat en BOE, fent clic aquí.

D'aquesta manera, hi haurà un salari mínim predoctoral superior a l'existent fins ara que era el SMI interprofessional (12.600 € bruts anuals), però inferior al pactat (16.422 €) ja que el Govern sí que ha mantingut l'acord pel que fa al salari de referència per aplicar els percentatges previstos a la Llei 14/2011 de la Ciència a la categoria del Grup 1 del Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat.

De forma resumida podem indicar que, per als dos primers anys de contracte la situació era / és la següent:

Salari mínim predoctoral fins al 31.12.2018: SMI = 10.302 € bruts anuals.
    Salari mínim predoctoral de l'1.1.2019 fins avui: SMI = 12.600 € bruts anuals.
    Salari mínim predoctoral a partir de demà: el 56% Grup 1 Conveni únic AGE = 16.127 €
    Salari mínim predoctoral pactat entre sindicats i associacions amb el Govern però que ha estat "retallat" en el RD sobre EPIPF = 16.422 €.

ALTRES CANVIS O INCOMPLIMENTS QUE HEM DETECTAT

A l’EPIPF publicat en el BOE també s'observen alguns altres canvis sobre el document pactat prèviament que no reflecteixen necessàriament retallades o aspectes negatius, però que no han estat explicats i poden generar dubtes sobre la seva interpretació.

En concret s'han introduït dos paràgrafs relatius al finançament o pressupost que, com a mínim, resulten incomprensibles i que s'han d'explicar pel Govern: un tercer apartat en l'article 7 dedicat a les Retribucions "3. L'aplicació de la quantitat anual resultant es podrà també computar al període total del contracte predoctoral de quatre anys. " i una disposició final quarta sobre Despesa pública "L'aplicació d'aquest Reial decret no suposa increment de la despesa pública." que contradiu el que preveu la Memòria de l'Anàlisi d'Impacte Normatiu del projecte de Reial Decret que indicava clarament que sí implicava increment de la despesa pública.

Properament us enviarem un anàlisi amb més detall dels aspectes positius.

Item Reviewed: EPIF: decebedora retallada en la publicació al BOE Rating: 5 Reviewed By: Unknown