dilluns, 13 de març del 2023

Recollida signatures ILP 6% PIB per educació

ILP 6% del PIB per a l’educació!

Encetem la recollida de signatures a la UB

📢 Comencem... a Campus de Torribera

A tots els col·lectius (PAS, PDI, Alumnat)

CCOO Educació també va presentar un informe sobre  “L’evolució del finançament al sistema educatiu català del 2009 al 2020. Incompliment de la LEC i retrocés educatiu”  que, juntament amb d’altres estudis relacionades amb la situació actual de l’educació, justifica la presentació per part de CCOO, entre d’altres entitats, aquesta ILP.

Aquesta ILP pretén involucrar a tota la comunitat educativa i per extensió a tota la societat civil, perquè sabem que l’educació és l’eina més potent per aconseguir el progrés individual i col·lectiu de les nostres societats

També a la Universitat.

Com sabeu pels mitjans i per les informacions que us anem enviat, portem molts anys amb infrafinançament a les universitats públiques i, malgrat els “pactes nacionals” acordat a Catalunya, i malgrat les previsions de la nova Llei Orgànica del Sistema Universitari (LOSU), si es produeix un increment del finançament públic, especialment en capítol 1, no aconseguirem sortir del pou on ens trobem.

En aquest sentit, l’apartat “S” de ll’article 4 de la ILP , estableix que El pla nacional ha d’incloure, almenys, les mesures necessàries per garantir:

S. El finançament suficient de la universitat pública catalana fins a equiparar-la a la mitjana dels països europeus en els termes que preveu el projecte de llei de la LOSU (Llei orgànica del sistema universitari), és a dir, desenvolupant el que disposa en el marc del Pla d’increment de la despesa previst en l’article 155.2 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, l’Estat i les comunitats autònomes. És necessària una política universitària i de recerca, amb el suport a estratègies i plans especialitzats que es desenvolupin sobre la base de quatre eixos: una recerca de l’excel·lència internacional, la formació basada en metodologies i mètodes innovadors, la internacionalització del sistema universitari català i una transferència cap a la societat, atenent aspectes clau de la comunitat universitària com la igualtat entre dones i homes.

CCOO-UB participem en la recollida de signatures i, per això, anirem visitants els diferents campus de la Universitat de Barcelona, i ens adreçarem a PAS, PDI i Alumnat. Així, comencem demà divendres 10 de març al Campus de Torribera

Més informació:

- Web principal amb les entitats adherides i el text de la ILP

- Enllaços amb informació de la campanya

- Proper programa a TV3 sobre la ILP

Item Reviewed: Recollida signatures ILP 6% PIB per educació Rating: 5 Reviewed By: Leandro