divendres, 2 de febrer del 2024

Novetats en les negociacions del pagament en el moment de la jubilació

Abans de “Festes de Nadal”, les gerències de la UAB, UB i URV ens van enviar una proposta per donar sortida al pagament en el moment de la jubilació

Aquesta proposta va ser debatuda ahir a la reunió de la comissió negociadora per a recuperar el pagament per jubilació del PTGAS funcionari de les universitats UAB, UB i URV.

La proposta que es basa en la mateixa que CCOO vam presentar al juliol, utilitza la carrera professional com a mitjà alternatiu per fer efectiu el pagament. En aquest sentit la proposta contempla fins a 6 trams (amb 35 anys d’antiguitat) a cobrar en el moment de la jubilació.

CCOO valorem positivament la proposta i creiem que hi ha marge per negociar i arribar a un acord, tot i que hi ha qüestions que aclarir o modificar.

A la reunió de la comissió negociadora CCOO vam plantejar, entre d’altres qüestions, que no s’ha de limitar el nombre de trams, que cal incloure la jubilació anticipada, cal aclarir com es concretarà la carrera horitzontal a cada universitat,... i que cal revisar els imports proposats, que estan molt per sota del que correspondria. Per poder fer una valoració més acurada, vam demanar les dades de jubilació i imports corresponents al 2023, així com una projecció de jubilació per als propers anys.

Les universitats es van comprometre a analitzar les propostes realitzades i a facilitar-nos la informació demanada, i ens vam emplaçar a una nova reunió.

Per part de CCOO farem tots els esforços que calgui per restablir aquest dret.

Us mantindrem informats.

Item Reviewed: Novetats en les negociacions del pagament en el moment de la jubilació Rating: 5 Reviewed By: Leandro