divendres, 9 de febrer del 2018

Comissió Delegada de PAS 2-2-2018

A la reunió de la Comissió Delegada de PAS del Consell de Govern (CDPAS) realitzada el 2 de febrer es van tractar els següents temes:

Informe del president (vicerector d’Organització i PAS)

·         El president informa, entre d’altres coses:

- Explicació situació de la problemàtica sobre “cessió il·legal de treballadors” de Fundacions i sobre contractacions de becaris de manera irregular. L’equip actual vol redreçar les pràctiques que es venien produint fins ara (bàsicament pels PDIs) i, atès que no es pot créixer actualment en capítol 1, estan parlant amb Generalitat i Inspecció per veure la millor manera de solucionar-ho. Inicialment es farà amb IL3, amb la signatura d’un Conveni de “prestació de serveis”.

CCOO-UB pensem que això pot suposar més externalització de serveis i que, encara que en aquesta ocasió, segons afirma el vicerector, no afecti directament a personal de la UB, en altres casos serà més complex, i cal donar tota la informació al Comitè d’Empresa i a la Junta de PAS

- Estabilització: es va evitar al 2017 la “contractació interrompuda” (més de 100 persones), s’ha començat a ubicar la temporalitat sobre plaça vacant (la majoria de casos), i estan en converses amb el Comitè d’Empresa per tractar les possibilitats de fer demandes per a “indefinits no fixes” (PAS-L)

Informació sobre els requeriments del Ministeri d’Hisenda i Funció Pública sobre les Ofertes d’ Ocupament Públic de 2009 i 2017 i opció de sol·licitar al C. de Govern la ratificació de la necessitat de defensar la Convocatòria de 2009.

·         El vicerector explica situació dels requeriments realitzats pel Ministeri, que ja ens va avançar representants sindicals (veure informació que vam publicar al Blog de CCOO-UB). Així mateix informa que ja s’ha enviat resolució de la suspensió de les tres convocatòries al DOGC (ha estat publicada el 6 de febrer)

També va informar que la UB que està disposada a activar les convocatòries de les OP 2016 i OP 2017, i que es retornarà l’import de les taxes de les convocatòries de l’OP 2009 a les persones que ho sol·liciten. CCOO-UB valorem positivament aquests anuncis, que coincideixen amb el que vam demanar.

Per últim expliquen que creuen convenient la ratificació per part del Consell de Govern de les convocatòries de l’OP 2009 per donar més força als argüemts.

Votació: 5 SI

Informar, si escau, sobre les modificacions organitzatives a l’RLT, resultants de l’aplicació del Marc Organitzatiu d’Òrgans de Govern.

El vicerector explica que el Marc organitzatiu aprovat pels òrgans de govern necessita realitzar posteriorment la seva “actualització formal de la RLT”, tot i que la proposta que realitzen només representa canvis d’adscripció i/o denominacions, coherents amb el Marc ja aprovat, i en cap cas suposa canvis de funcions, de llocs o de retribucions.

Representants del PAS (i també els membres del Comitè d’Empresa i de la Junta de PAS que assisteixen com a invictat/ada) van demanar retirar de la proposta el canvi de nom de la “Unitat d’Igualtat” (plaça 1817), atès que ha arribat una petició d’una membre de la Comissió d’Igualtat, que diu que encara hi ha un debat sobre el contigut i conseqüències que poden derivar-se d’això.

El vicerector proposa realitzar la votació separada d’aquesta plaça, però se li explica que no es tracta d’això, i el que cal es ampliar la informació i tenir clares les possibles conseqüències. De vegades un nom comporta al darrere altres coses, i també hi ha el perill que la tasca desenvolupada en temes d’igualtat de gènere es dilueixi amb altres tasques. Per tant s’insisteix en demanar la retirada d’aquesta plaça i portar-la, si s’escau, més endavant.

Finalment el vicerector sotmet la proposta a dues votacions.

Votació, excepte plaça 1817: 5 SI, 1 AB

Votació plaça 1817: 3 SI, 3 NO (els 3 PAS)

Torn obert

·         CCOO-UB manifesta la “imperiosa necessitat” de que surti el concurs de PAS-F amb totes les vacants i es finalitzi amb les Comissions de Serveis lligades a això, tot recordant que hi ha una sentència ferma amb les Comissions de Serveis de la UB.

* els membres de la Comissió Delegada de PAS presents a la reunió van ser el Vicerector, el Gerent, 3 PAS (2 del grup de claustrals de CCOO-UB) i 1 PDI. No van assistir-hi 1 PDI i el representant de l’alumnat.

Item Reviewed: Comissió Delegada de PAS 2-2-2018 Rating: 5 Reviewed By: Unknown