dimarts, 17 de desembre del 2019

Claustre 11.12..2019
    Vicenç Cervelló - grup claustrals DEFENSEM LA P(UB)BLICA PAS-CCOO

Senyors i senyores claustrals,

El meu nom:  Joan Vicenç Cervelló, representant claustral escollit pel Personal d’Administració i Serveis i, com a tal, Faré una breu intervenció per recordar a l’equip rectoral que hi ha promeses electorals sense complir. No tant sols sense complir, sinó que ni en parla al seu informe anual

Per començar cal recordar que, en nom de la crisi, el govern català, amb la passivitat dels òrgans de govern de les universitats,  va donar una ‘estocada’ a l’autonomia universitària intervenint les universitats catalanes sota el control financer i pressupostari. Van haver retallades generals en pagues extres i congelació salarial; que ens està costant molt recuperar i, a més,  a nosaltres, els empleats públics de les universitats de Catalunya,  també ens van ‘robar’ la matrícula gratuïta i el Fons d’Acció Social, cosa que, en conjunt va suposar per als afectats fins a un 20% de pèrdua de poder adquisitiu. Sens dubte, els PAS d’universitats vam ser els empleats públics amb més impacte econòmic negatiu. Amb més pèrdua de poder adquisitiu.

Després d’un temps en aquest ingrat escenari, l’any 2015 la UB convoca eleccions a rector, i un dels candidats, Joan Elias, afirma rotundament en la pàgina 36 del seu programa electoral que recuperaria el Pla d’Acció Social que ens havien robat.   Aquell candidat passa a segona volta amb més vots del PAS que cap altre candidat i, uns dies després, aquell candidat guanya les eleccions també amb una important i decisiva quantitat de vots del Personal d’Administració i Serveis.

Sr rector, el PAS es va creure que el candidat Joan Elias tindria coratge i s’enfrontaria al govern usurpador de l’Autonomia Universitària i recuperaríem aquells ajuts per a despeses socials i educatives, que tant enyorem.

Però, 3 anys i escaig després, tenim el mateix que no teníem des del 2012.  Seguim esperant aquella promesa electoral, seguim esperant el Pla d’Acció Social. Ens sentim enganyats.

Això mateix li vaig retreure a vostè al claustre de juliol de 2018. I vostè em va contestar descaradament que el Pla d’Acció Social està prohibit pel Govern Català. Però resulta que quan vostè va fer el programa electoral, també estava prohibit (des del març de 2012). Nosaltres ens vam creure que vostè tenia una estratègia. Però ens segueix demostrant que no tenia res.

Sr. Rector, quántes promeses va fer vostè que no acomplirà?

A l’informe que ens presenta avui, sembla haver-se oblidat del tema.  Té vostè algun projecte per complir aquella promesa electoral?

Li torno a suggerir que posi a funcionar l’engranatge econòmic, jurídic i polític de la UB, per tal d’emparar i recuperar el dret fonamental d’autonomia universitària. Podrà complir les seves promeses electorals i podrà tornar a agafar el timó d’aquesta nau.

Item Reviewed: PAS: intervenció al Claustre UB, 11-12-2019 Rating: 5 Reviewed By: Unknown