dimarts, 18 de febrer del 2020

17F: Reunió de la Comissió Negociadora del VI Conveni del PAS-L

Ahir, dia 17 de febrer, va tenir lloc una nova reunió de la Negociadora del VI Conveni del Personal d’Administració i Serveis Laboral (PASL) de les Universitats Públiques Catalanes.

Els temes que hem tractat són els següents:

Increments retributius i pagues extres

En aquesta reunió, la part social i les universitats, hem signat un acord d’actualització de les taules salarials del conveni per poder fer efectiva la pujada del 2% de les retribucions. Aquesta pujada deriva de l’Acord que CCOO i d’altres sindicats vam signar amb el ministeri d’Hisenda el 2018. CCOO hem demanat que aquest pagament es faci efectiu a la nòmina de març amb efectes retroactius d’1 de gener. Finalment, les gerències han manifestat la voluntat i el compromís de pagar-ho al març i només en cas excepcional -si es produeix algun problema tècnic- es pagarà a l’abril.

Alhora hem demanat que la recuperació del 60% de la paga extra de 2013 -que s’ha de fer el 2020- es faci efectiu el mateix mes que a la Generalitat. No hi ha cap motiu que justifiqui que el personal de les universitats cobrem més tard que la resta de personal de les administracions públiques catalanes. Les gerències han manifestat que estant d’acord, però que només pagaran si la Generalitat els transfereix els diners.

Recuperació de les 35 hores

El 2018 vam signar  amb les gerències un acord per recuperar la jornada de 35 hores. Aquest acord s’ha de publicar al DOGC per a que sigui efectiu. A data d’avui encara no tenim resposta en ferm de l’Autoritat Laboral, que és l’organisme de la Generalitat encarregat de revisar i publicar els acords laborals.

CCOO tenim constància que, a hores d’ara,  no hi ha cap impediment legal ni condicionant econòmic que impedeixi aplicar les 35 hores i no entenem que l’Autoritat Laboral estigui dilatant  la publicació al DOGC.  És per això que CCOO hem demanat que la mesa negociadora s’adreci a l’Autoritat Laboral per a que es publiqui de manera immediata. En cas contrari, CCOO explorarem d’altres solucions sindicals i/o jurídiques.

Acord de jubilacions parcials

CCOO hem fet una proposta realista per encetar la negociació de les jubilacions parcials a les set universitats públiques. La nostra proposta, emparant-se en l’actual marc legal, planteja el dret a la jubilació parcial per a tots els treballadors i treballadores de les universitats que compleixin els requisits legals. L’acord preveu que es puguin acollir a qualsevol de les reduccions de jornades contemplades a la llei (25%, 50% i 75% de reducció), i que, a més, finalment, es faci sense que hi hagi cap perjudici en relació amb els seus drets (dies d’assumptes propis, premi de jubilació, etc.).

Podeu veure la nostra proposta aquí: https://wp.me/a8tDSi-xE .

Les gerències ens han contestat que estudiaran la proposta i ens donaran resposta.

Negociació del nou Conveni col·lectiu

D’aquí unes setmanes, caldrà constituir la Mesa Negociadora del VII Col·lectiu perquè el VI Conveni va ser denunciat fa uns mesos. Hem acordat una data i ens hem emplaçat per definir la metodologia de treball i negociació del nou conveni.

CCOO estem treballant per presentar una plataforma reivindicativa potent, perquè creiem que el nostre conveni necessita una renovació important en moltes matèries. Cal adaptar-lo a les noves realitats laborals de les universitats per aconseguir noves conquestes i drets pel PASL.

Item Reviewed: 17F: Reunió de la Comissió Negociadora del VI Conveni del PAS-L Rating: 5 Reviewed By: Unknown