divendres, 14 de febrer del 2020

Celebrem l'absolució de la delegada que es va manifestar en una protesta al 2011 a la Universitat de Girona

L’Audiència de Girona ha absolt a la delegada de CCOO a la UdG i altres 11 encausats, als que acusaven d’accions violentes en una protesta contra les retallades a la inauguració de curs del 2011, amb la presència del president de la Generalitat, Artur Mas.

La sentència deixa clar que la protesta dels manifestants es va desenvolupar pacíficament i que els mossos d’esquadra es van extralimitar, sense cap justificació. L’Audiència manifesta que la plaça i els accessos estaven de gom a gom amb furgons policials i tanques per impedir la concentració legítima i pacífica i sense cap mena de violència.

Es pretenia per part de la policia que l’acte oficial es desenvolupés sense escoltar les protestes pels problemes que patia la universitat. Així primer un grup de policies de paisà van decidir intervenir i reprimir la protesta, que va acabar amb càrregues policials i amb l’entrada dels policies antiavalots dins del claustre universitari.

Alguns links d’interès:
    - Comunicat de la Secció Sindical de CCOO a la UdG, fent clic aquí
    - Article publicat al Diari de Girona, fent clic aquí

Protestar no és delicte!
    La repressió no aturarà l’acció sindical!

Item Reviewed: Absolució d'una delegada de CCOO per participar en una protesta contra les retallades Rating: 5 Reviewed By: Unknown