dilluns, 8 de març del 2021

8 de Març. Dia Internacional de les Dones Treballadores

Arribem al 8 de Març després d’un any de pandèmiaUn any difícil per a tothom, i molt difícil especialment per a les dones

La crisi sanitària ha posat en evidència l’essencialitat de les tasques de cura de les persones i de sostenibilitat de la vida. Aquests treballs, que no es poden fer a distància, corresponen a professions molt feminitzades, com les sanitàries, netejadores, personal de geriatria, dependentes de supermercat, treballadores de la llar i moltes altres. Unes tasques que són molt exigents tant mentalment com físicament.

Aquestes dones, dones essencials, les jornades de les quals no finalitzen quan sona un rellotge de canvi de torn, mereixen un reconeixement més enllà de la complaença dels aplaudiments històrics als balcons; mereixen millorar les seves condicions laborals. El valor humà del seu treball no es correspon de cap manera amb el seu salari. Cal posar la mirada també en les dones migrants que fan moltes d’aquestes tasques. En una gran part no són reconegudes ni com a ciutadanes ni com a treballadores, estan pendents de processos de regularització i treballen en negre, sense dret a prestacions ni ajudes i, fins i tot, sense dret a vot.

CCOO exigim:

Incrementar el salari mínim interprofessional fins al 60 % de la mitjana salarial.

- Estendre la negociació dels plans d’igualtat, obligatoris des d’aquest any, a les empreses de més de cinquanta persones treballadores

- Implementar sistemes retributius i de promoció interna transparents per erradicar la bretxa salarialTeletreballar amb drets: que el teletreball no suposi un retrocés en el camí avançat cap a la igualtat de gènere real i efectiva.

Doblar els drets de guarda legal en famílies monoparentals per garantir el dret de cura a les criatures.

- Integrar la visió de gènere a la prevenció i la vigilància de la salut

Redefinir la jornada laboral perquè impacti positivament en la reducció de la parcialitat. Evitar el presentisme i garantir la desconnexió digital.

Derogar les reformes laborals

Derogar la reforma de les pensions del 2013 perquè la suficiència de les pensions públiques, en especial de les més baixes, afecten majoritàriament les dones.

Actes previstos

08/03
    Acció reivindicativa 'Pintem els carrers de lila'

Veure el cartell de l'acció reivindicativa 'Pintem els carrers de lila'