dimarts, 23 de març del 2021

L'Àrea Pública de CCOO exigeix ​​al Ministre Iceta, que convoqui ja la taula de negociació per acabar amb la precarietat laboral a les administracions públiques i deixi de publicitar que ho va a fer

Des de fa més d'una dècada s'ha vingut denunciant els incompliments reiterats de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (EBEP) i no poques són les matèries pendents del seu desenvolupament o actualització, així per nomenar algunes d'elles, hem de situar la manca de carrera professional, la revisió dels sistemes d'accés, l'actualització dels sistemes de classificació professional o la provisió de llocs de treball.

No obstant això, de tot, cal destacar els incompliments en matèria d'ocupació pública, on la situació més alarmant és sens dubte la precarietat laboral en les seves respectives formes, com són, l'alta taxa de provisionalitat, temporalitat o situacions de discriminació entre els diferents col·lectius que conviuen a la funció pública.

Per això, hem insistit en reiterades ocasions al Govern que convoqui de manera urgent la taula de negociació per portar a terme la transposició al nostre ordenament jurídic TREBEP de la Directiva 1999/70 / CE, del Consell de 28 de juny de 1999, per acabar amb la discriminació entre personal fix i temporal en les condicions de treball i contempli les mesures sancionadores que evitin el frau i abús en la contractació, que en cap cas ha de passar per penalitzar el personal, sinó que han de recaure amb la major contundència possible sobre els incomplidors de la norma, és a dir, responsables polítics i gestors dels recursos humans.

Per l’Àrea Pública de CCOO és imprescindible encetar la negociació d'un nou Acord en la funció pública que garanteixi el poder adquisitiu de les empleades i empleats públics i que posi les bases necessàries en matèria d'ocupació per a escometre els plans d'ocupació pública imprescindible, per una banda assumir el compromís de millora dels serveis públics, acabi amb la xacra de la temporalitat, doni estabilitat a les plantilles, eviti qualsevol iniciativa encaminada a la seva privatització, i d'altra banda per la millora, increment i rejoveniment de les plantilles, en atenció al greu problema d'envelliment de les mateixes, així com per a l'adaptació i necessari impuls a la formació i qualificació de les i els empleats públics, davant els imprescindibles processos de digitalització i modernització de les administracions públiques que s'estan produint.

Per això resulta imprescindible en aquest any convocar totes les ofertes d'ocupació pública pendents, així com els corresponents processos d'estabilització / consolidació, l'eliminació de la taxa de reposició, com a referència per a la limitació de nombre de places de les OEP, així com situar la temporalitat per sota del 8% en totes les administracions i sector públic, donant així compliment íntegre als Acords subscrits en 2017 i 2018.

S'hauran d'incloure al menys totes les places que portin més de tres anys i per això resulta necessari adequar i actualitzar la data de la disposició transitòria quarta de l'EBEP de l'1 de gener de 2005, havent de dir, 1 de gener de 2021.

Els processos de consolidació i estabilització s'han de dur a terme amb la major seguretat jurídica possible, dins dels marcs legals establerts i reconeixent-se al màxim l'experiència professional amb el personal interí o temporal, atenent la seva situació i establint sistemes encaminats a la consolidació de l'ocupació.

Per resumir instem al Ministre, que deixi de fer públic que convocarà els sindicats i que posi data ja a la taula de negociació.

Són molts els temes pendents i que han de formar part d'un nou Acord, amb vigència de legislatura 2021/2023, on igualment s'haurà de dur a terme la revisió de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, fonamentalment en les matèries abans ressenyades i que estan pendents del seu desenvolupament o actualització, com són l'estabilitat en l'ocupació, rejoveniment de plantilles, causalització de la contractació, transposició de la directiva 1999/70, i no menys important, retribucions, la carrera professional, qualificació professional, la revisió dels sistemes d'accés, la promoció interna o la provisió de llocs de treball.

Salutacions,

Comissions Obreres és el primer sindicat a la funció pública, al comptar amb el suport d'un 37,35% de personal públic i tenir cinc representants a la Mesa general de negociació de les administracions públiques, davant el 33,91% d'UGT (cinc representants), 22,14% de CSIF (tres), 2,88% de CIG (un) i 3,20% d'ELA (un).

Font: BOE núm 159, de 5 de juliol de 2017 - Referència: BOE-A-2017-7768, annex 2.1

Item Reviewed: L'Àrea Pública de CCOO exigeix ​​al Ministre Iceta, que convoqui la taula de negociació de les administracions públiques Rating: 5 Reviewed By: Unknown