dimarts, 7 de febrer del 2023

El sindicat considera que és fonamental comptar amb un marc de negociació estable, més enllà de l'Estatut del PDI, que serveixi per millorar les condicions de treball de tot el personal de les universitats

CCOO denuncia que, en el marc de la reunió a què van acudir ahir el secretari general d'Universitats, José Manuel Pingarrón, i representants dels sindicats CCOO, UGT, CSIF, CIGA i ELA, amb la finalitat de continuar amb la negociació de l'Estatut del personal docent i investigador (PDI), Pingarrón va informar les persones assistents de la manca de reconeixement per part del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública de la Mesa Sectorial d'Universitats.

Les raons esgrimides pel Ministeri són, bàsicament, que aquesta taula no està reconeguda formalment a l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (EBEP) i que l'àmbit universitari és molt complex, ja que compta amb personal funcionari i laboral.

Per CCOO, això parla força malament de la suposada voluntat de voler tenir un marc negociador estable amb la representació de les i els treballadors de l'àmbit universitari, i constitueix un menyspreu al col·lectiu. Aquest sector té prou especificitat per justificar la creació duna taula pròpia; sobretot perquè, quan s'ha volgut, s'ha formalitzat l'àmbit negociador de col·lectius igual o més complexos.

Per tant, s'ha sol·licitat per escrit un informe que detalli les raons per les quals es nega a les persones treballadores de les universitats tenir un marc propi de negociació de les condicions laborals. A més a més, en cas que aquesta seguís endavant, s'ha demanat la presentació d'un esborrany complet de l'Estatut del PDI per conèixer la proposta global del Ministeri, per fer més clara i àgil la negociació.

CCOO sol·licitarà, una vegada més, la creació de la Mesa Sectorial d'Universitats a la Mesa General de Negociació de les Administracions Públiques. Mentrestant, insta el Ministeri d'Universitats que defineixi amb el d'Hisenda aquesta situació, per aclarir una vegada el marc jurídic i la validesa dels acords que es puguin assolir.

Item Reviewed: CCOO lamenta la manca de voluntat per desenvolupar una negociació amb garanties a l'àmbit universitari Rating: 5 Reviewed By: Leandro