divendres, 3 de febrer del 2023

Comentaris aplicació teletreball al PAS, aclariments

Arran del correu “Telebreball PAS: comentaris” (veure més avall) que CCOO-UB vam enviar dimecres, i del posterior correu d’“Aclariments tècnics” de Relacions laborals, hem continuat reben consultes importants que afecten a unitats petites, i per això us enviem aquests nous comentaris.

En les unitats d’1 o 2 persones, no és d’aplicació el 51% de presencialitat diària, atès que el resultat de la seva aplicació seria “0” dies de teletreball. El que cal tenir en compte és el que disposa l’acord del Consell de Govern de la UB (Acord UB), en que es garanteix, com a mínim, 1 dia, podent-se demanar fins a 3 dies, sempre que es garanteixi la prestació del servei.

En aquest cas, les queixes que ens estan arribant són pel fet que malgrat haver-hi acord amb el o la cap directe, en algunes Administracions o Àrees, es fa una interpretació errònia i es deneguen les peticions, ja sigui del nombre de dies, o fins i tot, de tots els dies (com és el cas de biblioteques petites), o es demana verbalment al propi personal que modifiqui la seva petició inicial.

En tots aquests casos et recordem que, tal com disposa l’Acord UB, no cal consensuar el nombre de dies i, provisionalment, es pot realitzar el nombre de dies que autoritzi l’Administradora o la direcció de l´Àrea, fins que la Gerència resolgui. A banda recorda que hi ha un procediment per fer al·legacions.

Per tot això, com et vam aconsellar al correu anterior: feu la petició que realment considereu convenient, i, en tot cas, que la Gerenta decideix, i posteriorment s’analitzarà en la comissió paritària de seguiment.

“En el termini màxim de tres mesos, a comptar des de la denegació o autorització condicionada, per part de l’administrador/a de centre o director/a d’àrea, la Gerència emetre resolució. En el termini d’un mes des de la denegació o autorització condicionada, per part de l’administrador/a de centre o director/a d’àrea, la persona interessada pot demanar vista de tot l’expedient i formular al·legacions, i podrà ser assistida per un representant sindical”

En el cas que ja hagis presentat el pla personal de treball i hagis posat menys dies dels que havies demanat a la petició inicial, envia un correu a  [email protected] explicant la motivació i que es tingui en compte en la valoració de la situació.

D’altra banda, atès que hi casos extrems, amb la denegació total  per part de l'Adminstradora o cap de l'Àrea de fer teletreball a companyes i companys  que actualment ho estan fent, i que a més tenen l’autorització del/la cap immediat, vam demanar a Recursos Humans que informi concretament del procediment que s'ha de seguir. La resposta ha estat molt negativa, doncs les persones afectades deixaran de fer el teletreball que fins ara realitzaven, fins al resolució de la Gerenta que es pot recórrer al RectorCCOO-UB considerem que no te sentit que abans de la resolució de la Gerenta, es deixi totalment sense fer el teletreball que s’està realitzant actualment (exemple: biblioteques petites).

Item Reviewed: Comentaris aplicació teletreball al PAS, aclariments Rating: 5 Reviewed By: Leandro