dimarts, 7 de febrer del 2023

Teletreball del PAS: al·legacions

Malauradament era previsible que l’aprovació el 19 de novembre per part del Consell de Govern de l’acord de teletreball, sense acord amb els òrgans de representació del PAS, anava a ocasionar problemes en la seva aplicació. Algunes coses es van “rectificar” mitjançant la resolució de Gerència, i es van incloure algun aspecte demanat, com és el cas de la “valoració” del propi acord als 6 meses de la seva aprovació.

CCOO-UB hem dit en els anteriors correus*, l’exigència absurda del 51% de presencialitat diària ocasiona problemes on no hi havia, principalment en les unitat petites. Aquesta aplicació, de vegades errònia, juntament amb el criteri que s’ha utilitzat en moltes unitats petites d’una o dues persones, provoca indefensió en les companyes i els companys que no estan d’acord amb les limitacions que els imposen i que en ocasions significarà, fins i tot, que han de deixar de fer teletreball.

Entenem que la indefensió es produeix en el moment que la petició realitzada per la persona interessada (fins l’1 de desembre) i la presentació del pla de treball no coincideix, per modificació del/la  cap immediat o per denegació de la persona responsable de l’Administració/Àrea. En aquests casos,  hi ha un espai per poder motivar les denegacions, però no s’ha habilitat cap espai per a motivar la petició!

A més, cal tenir en compte que en els casos de denegació de tots els dies de teletreball, no es permet que es pugui fer provisionalment cap dia fins la resolució de la Gerenta, ni tant sols en situacions que la persona treballadora ja està fent teletreball i a més amb l’acord del/de la cap

COOUB us vam aconsellar fer-ho constar d’alguna manera: afegint fulls al PTT i enviant un escrit a [email protected]. A aquesta possibilitat la UB va respondre de manera negativa. Davant d’això ens vam queixar pel fet de què la Gerenta resolgués sense tenir en compte les al·legacions, i així, posteriorment, s’ha modificat el procediment, per poder fer al·legacions en aquest mes de febrer: notícia al web de la UB publicada el dia 1 de febrer:

Les al·legacions s’han de presentar mitjançant una instància genèrica, en què com a àmbit de destinació s’ha de seleccionar Recursos Humans i, com a subàmbit, Relacions Laborals i Desenvolupament de Recursos Humans.

D’altra banda estem veiem que en general les denegacions s’estan realitzant amb una motivació exclusivament genèrica, com és el cas de dir “no es cobreixen les necessitats del servei”, però sense detallar en cap cas les motivacions concretes per fer aquesta afirmació. Però segons l’acord de Consell de Govern, “la denegació de la petició de teletreball s’haurà de justificar i motivar”.

Per això et recomanem que en les teves al·legacions facis constar detalladament els motius pels quals consideres que pots fer el teletreball i els dies que proposes. Als motius que argumentis, cal que, si és el cas, també facis constar les necessitats de conciliació familiar que creguis oportunes. Si finalment les resolucions de la Gerència no detallen motivadament les justificacions, ens temem que la comissió paritària de seguiment tindrà molta feina!

* comunicats anteriors:

Comentaris aplicació teletreball al PAS

Comentaris aplicació teletreball al PAS, aclariments

Item Reviewed: Teletreball del PAS: al·legacions Rating: 5 Reviewed By: Leandro