dilluns, 24 d’abril del 2023

Publicada la LOSU amb la transformació del PAS a PTGAS!

• De PAS a PTGAS 🤔
    • Carrera horitzontal ️

Ha estat publicada la LOSU (Llei Orgànica del Sistema Universitari) i entrarà en vigor el 12 d’abril. Com et vam informar en un correu anterior sobre l’aprovació de la LOSU, considerem que no respon a les necessitats de les universitats públiques.

En l’àmbit del PAS el més rellevant és canviar el seu nom (capítol V) pel de PTGAS (personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis). Sembla un acudit, però no, més be una presa de pel!

També inclou una referència a la carrera professional, que no aporta res de nou respecte de l’EBEP. Tanmateix, el primer apartat de l’article 90.2* parla de la “carrera horitzontal”:

Aquest personal podrà desenvolupar la seva carrera professional, mitjançant la progressió de grau, categoria, escala o nivell, sense necessitat de canviar de lloc de treball i amb la remuneració corresponent a cadascun d'ells, atenent la seva trajectòria i actuació professional, la qualitat dels treballs realitzats, els coneixements adquirits, la formació acreditada i l'avaluació del seu exercici.

Tot i que bàsicament el que fa es replicar el que preveu l’EBEP, i que mai s’ha considerat a la UB, és una bona oportunitat que no podem deixar passar més temps. Post llegir el que diu l’EBEP en el nostre correu de febrer Carrera Horitzontal del PAS (EBEP). I a la UB? I reiterem la pregunta:

Desprès de dos anys de l’actual equip rectoral, continuem sense parlar d’aquest important tema. I ens preguntem: quan comencem a parlar-ne?

Item Reviewed: Publicada la LOSU amb la transformació del PAS a PTGAS! Rating: 5 Reviewed By: Leandro