dimecres, 5 de juliol del 2023

ANECA retira l'informe sobre publicacions Open-Access

CCOO considera positiu que ANECA hagi retirat, com ja vam reclamar al seu dia, l'informe “Anàlisi bibliomètrica i impacte de les editorials Open-Access a Espanya” (2021).

Com recordareu, com a resultat d'aquest informe, es va elaborar un llistat de revistes amb comportament anòrmal i algunes han estat considerades revistes de pràctiques de dubtosa ètica per algunes comissions d'avaluació, tant d'acreditació com de sexennis, de l'ANECA.

Segons la mateixa ANECA, aquesta decisió s'emmarca en l'adhesió de l'agència a DORA i CoARA, i cal abordar la qualitat dels articles, no només en funció de la revista on es publiquen, sinó tenint en compte l'impacte social de la investigació des d'una perspectiva àmplia i una avaluació més qualitativa.

CCOO considera que aquest és un bon camí, encara que potser tardà, en què serà imprescindible definir amb claredat els criteris per a les noves avaluacions i continuarà vetllant perquè els diversos processos d'avaluació del professorat per l'ANECA es realitzin d'acord amb els criteris acordats i degudament publicats.

Secretaria d'Universitat i Investigació de la "Federación de Enseñanza"

Item Reviewed: ANECA retira l'informe sobre publicacions Open-Access Rating: 5 Reviewed By: Leandro