divendres, 3 de juliol del 2020

La generalitat i els rectors no negocien amb els sindicats la represa

Aquest 30 de juny,  el Departament d’Empresa i Coneixement ha aprovat el document “Pla Sectorial d’Universitats” per regular les condicions de les activitats universitàries durant l’etapa de la “represa”. Una vegada més ens assabentem per la premsa d’acords que afecten a les condicions laborals dels treballadors i les treballadores de les universitats. És més, no tenim cap dubte que aquest document ha estat negociat i elaborat amb els rectorats de les universitats sense comptar amb els sindicats.

CCOO defensem la importància d’una Universitat presencial com a un valor essencial de la qualitat docent i investigadora. Ara bé, en l’actual context això s’ha de fer amb tot el ventall de  mesures organitzatives, sanitàries i preventives que garanteixin la salut de tot el personal a les universitats.  Si cal simultanejar la presencialitat i el teletreball el curs vinent, no es pot deixar de banda el gran esforç que això suposarà pel personal universitari, les mancances d’eines i material necessari que hi ha per fer front a aquest repte i d’altres qüestions. Caldrà, en definitiva, concretar i negociar no només les mesures sanitàries, sinó també aspectes fonamentals de les condicions laborals del PDI i el PAS pel curs vinent, com ara, el teletreball, les dotacions suficients de les plantilles de personal, les eines digitals, les infraestructures de les aules, etc.

Per aquests motius, CCOO hem demanat, sense èxit, participar i negociar diferents temes, com ara, la regulació a nivell interuniversitari del teletreball del PDI i el PAS. També hem exigit que se’ns deixi participar en el grup de treball del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) que avaluarà els diferents escenaris de futur en l’actual context COVID-19 i les mesures aparellades a prendre.  A hores d’ara, tot i formar part del CIC, tampoc s’ha atès la nostra demanda.

Pel que fa al “Pla Sectorial d’Universitats” ja sabem que hi ha universitats que ja ho volen utilitzar per forçar una tornada precipitada a la “normalitat” per la via dels fets consumats i sense negociar amb els legítims representants dels treballadors i les treballadores als òrgans de representació unitaris i als Comitès de Salut laboral de les universitats.

Atesa la manca de negociació de temes tan importants per als drets laborals i sanitaris de treballadors i treballadores de les universitats, CCOO serem contundents en la denúncia de l’incompliment de les normes sanitàries arribant, si es posa en risc la salut dels treballadors i treballadores, a Inspecció de Treball per demanar la paralització preventiva de l’activitat.

Item Reviewed: La generalitat i els rectors no negocien amb els sindicats la represa Rating: 5 Reviewed By: Unknown