dimecres, 29 de juliol del 2020

Preguntes al rector sobre inici de curs 2020/21

Benvolgut Rector

Com sap, el 8 de juny (Full informatiu de CCOO de juny 2020) ens vam adreçar al professorat universitari i a vostè mateix per expressar la preocupació compartida pel professorat sobre les previsions relatives l'inici del proper curs, especialment les vinculades amb les condicions de treball i de prestació de serveis. Ens preocupava i preocupa la incertesa de la situació sanitària, però de forma especial ens preocupa la falta de previsió per part de la Universitat.

A partir d’aquesta preocupació, que entenem que és compartida, al juny vam distribuir una enquesta per saber com havia impactat el confinament en les situacions laborals i de vida del professorat. 875 professors i professores de la UB van respondre aquesta enquesta. Els resultats van mostrar un quadre preocupant sobre la situació del professorat durant el confinament i una gran preocupació envers l’inici del curs. Entenem que aquesta preocupació no ha de ser vista com un qüestió privada de cada professor i professora, tampoc com un tema a resoldre pels Departaments, ans al contrari, constitueix un dels principals reptes de futur immediat que se li planteja a la UB, així com a d’altres Universitats.

Davant de les incerteses que es mantenen hores d’ara vers el inici de curs 2020-21, volem plantejar les següents preguntes:

1.      La UB proveirà de mitjans de treball al professorat que ho necessiti (ordinadors, càmeres, reparacions, substitucions, softwares...) si tornem a una situació de confinament i/o es manté un model docent que exigeixi docència no presencial?

2.      S’ha previst l’assistència tècnica per tot el professorat que ho necessiti, inclosos els casos en els que el professorat treballi amb mitjans de treball propis?

3.     En relació a l’anunci que s’ha fet d’adquisició d’ordinadors (aproximadament 900 per al professorat), s’han previst mesures complementàries en el cas de què aquesta quantitat sigui insuficient per atendre les necessitats existents?

4.   S’ha previst un sistema de substitucions de professorat o mesures acadèmiques en el cas de professorat que es pot veure confinat o professorat que al pertànyer a un col·lectiu de risc no pugui atendre la docència presencial?

5.   En cas de retransmissió de les classes o de gravació de les mateixes, a més d’informar al professorat sobre l’ús d’aquestes imatges retransmeses i/o enregistrades vinculades exclusivament a l’ús docent, s’ha previst demanar autorització al professorat? Quines mesures s’han pres per evitar un ús indegut de les imatges? S’ha previst informar a l’alumnat i al conjunt de la comunitat universitària sobre la responsabilitat derivada de fer-ne un ús indegut de les imatges captades durant una classe o una tutoria?

6.    Quines són les mesures de conciliació de la vida familiar i laboral que s’han previst en el cas de què tornem a estar en situació de confinament i/o amb centres educatius tancats o només parcialment oberts, especialment en els casos del professorat que té persones al seu càrrec?

Item Reviewed: Preguntes al rector sobre inici de curs 2020/21 Rating: 5 Reviewed By: Unknown