diumenge, 12 de juny del 2022

CCOO celebrarà aquest 1 de Maig, Dia Internacional dels Treballadors i les Treballadores, amb el lema “La solució: contenir preus, apujar salaris, posar fi a les desigualtats”.

S’han organitzat diverses manifestacions que tindran lloc a les principals ciutats de Catalunya.

Barcelona, 11.30 h, ronda de Sant Pere/Passeig de Gràcia

Catalunya ha de liderar la recuperació social i econòmica

A Catalunya, el 23,6% de la població està en situació de pobresa o exclusió social (1.993.100 persones). Ha estat especialment rellevant l'augment del nombre de persones amb manca material severa, que va passar del 4,7% al 7%. El 35,4% no té capacitat per afrontar despeses imprevistes, el 9,4% no pot mantenir l'habitatge a una temperatura adequada i el 10,8% es veu obligat a endarrerir el pagament de les seves factures de consum energètic, la qual cosa està relacionada amb l'augment dels preus del gas i l'electricitat.

Aquesta darrera crisi ha posat a prova els mecanismes del nostre sistema de protecció social per donar resposta a les situacions de pobresa, situacions que es veuen agreujades per la crisi derivada de la guerra a Ucraïna i l’escalada de preus. El Govern de la Generalitat ha d’establir mesures concretes per pal·liar les situacions de pobresa i exclusió social: ajudes directes, incrementar l’indicador de rendes de suficiència (IRSC) congelat des del 2010, incrementar la cobertura de la renda garantida de ciutadania (RGC) perquè arribi a tothom que ho necessiti, l’activació d’un bo social de subministrament per a les persones més desfavorides i ajudes a treballadors i treballadores autònomes per casos d’afectació directa de pujades de preus d’energia.

Tanmateix, el reforçament del sistema sanitari que ha quedat fortament tocat després de la pandèmia o la millora del sistema educatiu tal com demana la comunitat educativa són qüestions que no poden esperar i que necessiten una resolució ràpida. Per altra banda, la protecció del nostre sistema d’immersió lingüística per assegurar que el català continuï sent una llengua d’acollida i aprenentatge, i que no es generi un sistema educatiu segregat.

Catalunya ha de saber orientar els fons europeus per a la construcció d’un nou model productiu, garantint que els projectes tinguin en compte criteris de responsabilitat social, amb impacte de gènere i orientats al compliment dels Objectius de l'Agenda 2030, afavorint un impacte social i laboral positiu i generant ocupació de qualitat i estable. Cal una aposta clara per la indústria del nostre país amb un Pacte Nacional per a la Indústria dotat de pressupost suficient i actuacions transformadores, i pel desenvolupament d’un potent model energètic renovable que trenqui amb la dependència històrica d’altres mercats i dels combustibles fòssils.

Les transicions iniciades, com l’energètica o la digital, han de ser justes i no poden deixar a l’estacada un important gruix de la classe treballadora.

Ara és l’hora de disposar de salaris suficients i dignes, de potenciar l’ocupació estable i de qualitat i d’acabar amb les desigualtats. La gent treballadora ho tenim clar, aquesta crisi no l’hem de pagar nosaltres!

• Locupació com a principal objectiu

• Contenir els preus

• Apujar els salaris

El 1r de Maig ho reivindicarem al carrer.

VISCA EL 1DE MAIG!

Item Reviewed: Primer de Maig de 2022: “La solució: contenir preus, apujar salaris, posar fi a les desigualtats” Rating: 5 Reviewed By: Leandro