divendres, 15 de desembre del 2023

ANECA ha fet públics els canvis introduïts a l'Esborrany de criteris d'avaluació de la convocatòria 2023 de sexennis, fruit del procés de consulta pública. També ha fet públic el text enviat al BOE amb la redacció definitiva.

Des de CCOO valorem que s'hagin recollit algunes de les nostres reivindicacions, com que s'inclogui un procés de formació de les persones que formin part dels comitès assessors perquè l'aplicació dels criteris sigui tan homogènia com sigui possible.

Així mateix, valorem la inclusió en aquesta formació d'orientacions per evitar biaixos de gènere a l'avaluació, així com la inclusió de la nostra reivindicació històrica que es permeti la reducció del nombre d'aportacions si en el període sotmès a avaluació qui sol·licita l'avaluació ha justificat degudament les situacions de permisos de maternitat, excedències per la cura de les filles i els fills, per la cura de familiars en primer grau dependents que estiguin a càrrec seu o per raó de violència de gènere.

Dit això, ara queda veure com s'apliquen aquests criteris i si els resultats de l'avaluació són acords amb l'esperit de la LOSU i amb el nou marc d'avaluació i acreditació que emanen i que comença el seu camí amb aquesta propera convocatòria de sexennis 2023.

Des de CCOO estarem pendents que sigui així.

Secretaria d'Universitat i Investigació (Federació d’Ensenyança CCOO)

Item Reviewed: Nous criteris d'avaluació de sexennis aprovats per la CNEAI per a convocatòria 2023 Rating: 5 Reviewed By: Leandro