dijous, 16 de maig del 2024

CCOO va plantejar a la Mesa de diàleg social sobre Seguretat Social, celebrada aquest dilluns, la revisió de l'Ordre Ministerial ISM/386/2024 aprovada unilateralment pel Ministeri d'Inclusió, Seguretat Social i Migracions sense comptar amb l'acord previ de les organitzacions sindicals.
    CCOO ha reclamat obrir un procés immediat de negociació que culmini amb la modificació de l'Ordre Ministerial, per integrar les diferents propostes que s'estan posant sobre la Mesa i facilitar de manera efectiva i a tot el col·lectiu les condicions pactades als acords en matèria de seguretat Social del 2021 i 2023.
    CCOO va exigir un nou esquema de cotització que faciliti la recuperació dels períodes de cotització a totes les persones amb independència del nivell de renda. De manera resumida, hem demanat:
    · Facilitar el reconeixement de les carreres de cotització del col·lectiu de personal investigador que fins fa poc patien una greu precarietat i que acumulen fins a 14 anys de llacuna de cotització.
    · Estendre la cobertura a 5 anys complets, sense integrar en aquest termini els períodes regularitzats mitjançant el conveni de l'any 2011.
    · Resoldre la contradicció existent entre els nous requisits de cotització respecte a les regles pactades l'any 2011, que permetien l'accés a aquest dret en condicions més assequibles i ben diferents de les que ara s'han imposat.
    El Ministeri de Seguretat Social va acceptar abordar la modificació de l'Ordre Ministerial ISM/386/2024, després del requeriment en aquest sentit de tots els interlocutors socials presents a la Mesa de Diàleg Social, i esperem que es puguin produir resultats ben aviat.

Item Reviewed: CCOO exigeix negociar la cobertura per recuperar períodes de pràctiques no laborals Rating: 5 Reviewed By: Leandro