dimarts, 28 de maig del 2024

CCOO expressa la seva satisfacció pel principi d'acord aconseguit amb el Ministeri d'Inclusió, Seguretat Social i Migracions per al canvi de criteris a l'ordre ministerial que regula el Conveni Especial per a la cotització de períodes de pràctiques formatives o acadèmiques externes anteriors a 2015. Les condicions ara s'aproximen o les del conveni del 2011, encara que queden llacunes per resoldre.

Com ja vam dir en aquest comunicat, el període s'havia d'estendre a 5 anys complets, a sumar a la cotització per dos anys si es va fer al conveni de 2011. A més, s'havien de millorar les condicions prenent com a referència les bases de cotització dels períodes en els que es va produir la pràctica formativa o acadèmica externa, introduir la possibilitat de fraccionar el pagament i l'extensió del termini per sol·licitar-ho.
    Doncs bé, els canvis introduïts suposen:
    • L'extensió de la possibilitat de cotització a 5 anys complets, independentment de si es va cotitzar al conveni especial de 2011. Fins i tot, les persones que no van poder acollir-se a aquell conveni podrien fer-ho ara.
    • La presa com a referència de la base de cotització del moment en què es va fer la pràctica. Cosa que minorarà la quantitat a abonar. Dels 290 euros al mes, es passaria a haver de pagar entre 40 i 140 euros per períodes de pràctiques produïts entre 1980 i 2006.
    • La possibilitat de fraccionar el pagament.
    • L'ampliació del termini per fer la sol·licitud fins al 31 de desembre de 2028. Des de CCOO aconsellem a les persones interessades que esperin a sol·licitar el conveni fins que es formalitzi la tramitació de la nova regulació.
    En darrer lloc cal recordar que, malgrat que ara alguns sindicats es volen penjar medalles sense fer res, des de CCOO fa molt de temps que treballem per impulsar aquest instrument que governs anteriors van rebutjar i que ajuda a reconèixer una part de les carreres vinculades a pràctiques no laborals i, per descomptat, ho posem en valor. Però no impedeix la reivindicació justa i legítima del reconeixement de tot el període de beques de recerca que fa el col·lectiu del personal investigador, a la qual històricament ens hem sumat i que continuarem reivindicant.
    Secretaria d'Universitat i Investigació (Federación Enseñanza CCOO, Madrid 28-5-2024)

Item Reviewed: CCOO valora la modificació de l'Ordre ISM/386/2024, per recuperar períodes de pràctiques no laborals Rating: 5 Reviewed By: Leandro