dijous, 16 de maig del 2024

Els rectors trenquen unilateralment l’acord dels dies d’indisposició

Ahir els sindicats que formem part de la Mesa d’Universitats vam rebre una notificació de les universitats en la que ens comuniquen que trenquen, de manera unilateral, l’acord dels dies d’indisposició del PAS i del PDI. Aquesta iniciativa, totalment injustificada, resulta encara més esperpèntica si tenim en compte que fa tres mesos, la Mesa d’Universitats es reunia per complir el mandat del Parlament de Catalunya d’avançar en la recuperació de les retallades i en recuperar els drets que ens van arrabassar.

Amb aquesta acció, els rectors i les gerències tornen a agafar les tisores de retallar (com van fer al 2012) i, sense cap mirament, les claven allà on fa més mal furtant un dret que protegeix la salut de les treballadores i treballadors de les universitats públiques catalanes.

A més, heu de saber que aquest disbarat està totalment injustificat perquè no té repercussió real sobre els pressupostos i és totalment injust perquè aquest dret el feien servir, les persones que puntualment es troben malament.

CCOO considerem que aquest acte és una agressió injustificada i arbitrària contra els drets del PTGAS i del PDI de les universitats públiques i us avancem que no ens quedarem amb els braços creuats: farem el que calgui, allà on calgui per evitar aquesta nova retallada i defensar els drets de salut de les treballadores i treballadors de les universitats públiques.

Ja ho vam fer al 2012, 2013, 2014 i, si cal, ho tornarem a fer!

Item Reviewed: Els rectors trenquen unilateralment l’acord dels dies d’indisposició Rating: 5 Reviewed By: Leandro