dilluns, 1 de juliol del 2019

Resum de la reunió del 25 de juny amb el Secretari General d’Universitats
    del Ministeri de Ciència i Universitats

En una reunió breu amb els sindicats majoritaris (CCOO, UGT, CSIF i CIGA), el secretari general d'Universitats va informar de que el Ministeri està elaborant un Reial Decret de PDI en el que es contemplen els següents epígrafs:

·         estructura del PDI,
    ·         carrera acadèmica sense desenvolupament de la promoció horitzontal,
    ·         funcions i dedicació del PDI
    ·         drets i deures del PDI
    ·         situacions administratives
    ·         mobilitat del PDI
    ·         explotació de resultats
    ·         règim del PDI Funcionari

Entre les novetats que inclou l'esborrany hi ha la modificació de les figures de PDI laboral amb la substitució de les figures d'Ajudant i Ajudant Doctor per les de Professor no doctor i Professor doctor, en què no seria necessària acreditació externa i amb uns salaris anuals de 18.500-23.000 € per als professors no doctors i 25.000-30.000 € per als professors doctors. Les figures contractuals que no apareguin a la nova regulació es consideraran a extingir.

A més s'inclou una nova filosofia per a la figura del Professor Visitant tant en relació amb les seves funcions i durada de contracte com amb la seva procedència: a més de professors internacionals també ho podria ser el personal d'OPIS. Segons va indicar el secretari general, la dedicació docent del professorat en cap circumstància sobrepassarà les 240 hores de docència presencial, una reivindicació que CCOO hem plantejat als diferents governs des que es va aprovar el RD Llei 20/2012.

En qualsevol cas, tenint en compte que la modificació de les figures contractuals modificaria la Llei orgànica d'universitats, el govern es planteja l'elaboració d'una nova Llei d'universitats, molt genèrica, amb desenvolupaments posteriors mitjançant reials decrets, i que pugui ser susceptible d'amplis consensos parlamentaris. A més, segons el Ministeri, la nova llei hauria de contemplar els aspectes de governança i model de finançament de les universitats públiques.

De la reunió també podem destacar tres informacions addicionals rellevants: en primer lloc, se'ns va indicar que la notificació del resultat de l'avaluació dels sexennis de transferència es realitzarà el mes de novembre, d’altra banda, se’ns va informar que el Ministeri publicarà la convocatòria d'ajudes José Castillejo al setembre, i finalment, ens van fer saber que, probablement, en aquesta convocatòria també s'inclogui el PDI laboral com a perceptor.

Pel que fa al funcionament de l'ANECA només podem avançar-vos que s'estan reunint les comissions i s'està valorant la idoneïtat dels criteris d'acreditació establerts per als processos d'acreditació en aquelles àrees en què els percentatges estan per sota del 50%.

Item Reviewed: Reunió del 25 de juny amb el Secretari General d’Universitats del Ministeri de Ciència i Universitats Rating: 5 Reviewed By: Unknown