dijous, 25 de juny del 2020

Com et vam informar en un correu anterior, el Reial decret 537/2020 (BOE del 23 de maig), procedeix ha aixecar diferents terminis suspesos des del 14 de març, entre d’altres, amb efectes del 4 de juny s’aixequen els terminis processals (art. 8 del RD), la qual cosa afecta a les possibles denuncies contra la UB, com per exemple l’acomiadament de personal investigador en formació (PIF), als que se’ls hagi denegat la pròrroga pel 4t any.

Atès que molts contractes van finalitzat en aquest període, principalment el 31 de març, és molt urgent que si vols fer demanda per acomiadament tinguis en compte els terminis per fer-ho.

Amb aquest escrit et recordar el que vam publicar el 24 de febrer amb la informació Lluitem contra la precarietat a les universitats… També als jutjats:

Fa massa anys que la precarietat s’ha instal·lat a les universitats públiques. Malgrat els intents de CCOO Universitats per aconseguir eliminar-la des dels òrgans de representació sindical existents, ha arribat el moment de començar a denunciar jurídicament la situació.

CCOO hem decidit organitzar diferents reclamacions judicials, amb unes tarifes adaptades a la situació econòmica dels diferents col·lectius precaris, i lligada a l’afiliació de les persones demandants. Volem incrementar la lluita contra la precarietat, tant guanyant en els jutjats els drets que no ens reconeixen en altres instàncies com enfortint el primer sindicat del país i de les universitats públiques.

Us expliquem breument les característiques d’aquesta iniciativa, però serà des de cadascuna de les seccions sindicals de les vostres universitats on podeu trobar tota la informació i un lloc on organitzar-vos i lluitar, per posar fi a aquesta xacra.

Quines reclamacions jurídiques podem realitzar:

● Personal investigador en formació (PIF):

• Increments retributius del 2019 i del 2020 i triennis (antiguitat): Prepararem un conflicte col·lectiu contra cada universitat.

• Indemnització de fi de contracte: només per les persones que acaben el quart, o tercer any -i no volen demandar per acomiadament-, o aquelles que han finalitzat la tesi amb anterioritat al període del contracte. Mitjançant una demanda plural.

• Acomiadaments per no renovació del 4t any sense avaluació negativa: s’ha de presentar demanda individual de manera immediata (20 dies).

Condicions generals:

Les diferents demandes i conflictes seran interposats pel Gabinet Jurídic de CCOO per a les persones afiliades i les noves afiliacions. Tant les quotes d’afiliació com les despeses jurídiques estaran adaptades a la realitat econòmica de les persones.

Demana tota la informació a la teva secció sindical.

Vine i lluita amb nosaltres!

Item Reviewed: URGENT Personal investigador (PIF), terminis per denunciar la no renovació del 4t any Rating: 5 Reviewed By: Unknown