divendres, 3 de juliol del 2020

Pagament del 60% de la paga extra del 2013

Cobrarem aquest juliol el 60% de la paga extra pendent del 2013?

El Govern comunica que abonarà en la nòmina del mes de juliol el 60% de la paga extra pendent del 2013 als treballadors i treballadores públics i així dóna compliment a l'acord signat amb CCOO i UGT el desembre de 2018 per fer efectiu el retorn de les quantitats pendents de les pagues extraordinàries del 2013 i el 2014. Volem recordar que l’acord va ser fruit d’una convocatòria de vaga, i que sense aquest acord seguiria pendent el cobrament de la paga de 2013.

A la UB encara no tenim la confirmació de què el pagament es farà aquest mes, tot i que se sap que aquest acord és d’aplicació directa al personal de les universitats públiques. Tornarem a ser la UB de les darreres universitats fer els pagaments?

En compliment de l'acord, el 2019 ja es va abonar el 40% de la paga extra del 2013 i ara farà efectiu el 60% restant. L'acord preveia que durant el 2021 es pagués el 55% de la paga corresponent a l'any 2014 i, finalment, el 2022 es faria efectiu el retorn del 45% restant de la paga corresponent a l'any 2014. L’acord deixava oberta la possibilitat d’escurçar en un any els terminis de devolució de la paga 2014.

CCOO de ha sol·licitat l’avançament de la paga del 2014 i cobrar-la íntegrament abans de final d’aquest any 2020, com a millor manera de retribuir i fer reconeixement a la plantilla de la Generalitat de Catalunya i de les universitats públiques: el retorn de tot el que se’ls deu des de les retallades. Tot i que l'acord el que preveu és el retorn en els 2021 2022, CCOO proposem fer front comú amb el Govern per traslladar la petició al Govern de l'Estat i de la Unió Europea si cal, per saldar aquest deute de la crisi anterior. Des de Funció Pública se'ns contesta que aquesta petició és del tot inacceptable, i que no estan en disposició de tractar-la.

Aplicació dels Fons Addicionals del 2019 i el 2020

Recordem que encara resta pendent de concreció i pagaments els fons addicionals corresponents al personal de les universitats públiques, és a dir, el 0,2% de 2019 i el 0,3% del 2020. Per tant reclamem reprendre les negociacions el més aviat possible per tancar l’acord i es procedeixi al seu pagament. La proposta de CCOO Universitats és, com es va fer al 2018, fer una distribució lineal de la massa salarial a cada universitat i fer un pagament lineal.

Item Reviewed: Pagament del 60% de la paga extra del 2013 Rating: 5 Reviewed By: Unknown