dimarts, 18 d’octubre del 2022

Comencen els treballs de la Taula Sectorial d'Universitat 26 de Juliol 2022

Dimarts 26 de juliol es va reunir la Mesa Sectorial d'Universitat per desenvolupar la primera tasca: la negociació de l'Estatut del PDI. La reunió ha estat presidida pel secretari general d'Universitats, José Manuel Pingarrón, davant de l'absència del ministre d'Universitats, i ha comptat amb representants dels sindicats CCOO, UGT, CSIF i CIG.

A l'inici de la reunió, davant dels dubtes sorgits per les diferents denominacions utilitzades als documents ministerials, el SGU va confirmar la constitució de la Mesa Sectorial d'Universitat, i així quedarà registrat a les actes. A continuació es va negociar el reglament intern, sobre el qual hi va haver força consens, llevat de l'apartat de presa d'acords, en què CCOO va defensar la importància de tenir en compte la representativitat de cada sindicat. L'aprovació del reglament s'ha posposat per a la reunió següent, tot i que s'ha consensuat que en aquesta taula es podran abordar temes per a negociació que afectin els empleats de les universitats públiques, tant personal docent i investigador com personal tècnic i de gestió i administració i serveis.

Tot seguit, s'ha iniciat la negociació del primer apartat proposat de l'Estatut de PDI: Drets i Deures del PDI. Sobre la proposta presentada, basada en el text que va ser negociat i acordat el 2011 (però que finalment no va ser tramitat pel govern), hi ha força punts d'acord, encara que no s'ha pogut avançar en la negociació per l'existència de diferents esborranys de la documentació enviada pel Ministeri. Tot i que des de CCOO ens hem compromès a enviar les nostres propostes per escrit, hem insistit en la importància de la prevenció de riscos laborals i el dret a la feina en un entorn saludable. També és fonamental que les obligacions del PDI es desenvolupin sempre dins de la jornada laboral. També cal plantejar drets que no estaven contemplats el 2011, com ara el dret a la desconnexió digital. D'altra banda, s'ha de respectar a les redaccions de l'articulat la normativa jeràrquica, sobretot pel que fa als Estatuts de les Universitats en comparació amb normatives de rang superior.

A més, per tenir clara l'estructura de la negociació, hem demanat que el Ministeri presenti l'estructura prevista de l'Estatut de PDI.

Finalment, ens hem emplaçat a una reunió a finals de setembre per continuar negociant l'apartat de Drets i Deures del PDI, i iniciar la negociació del següent apartat: Règim del PDI (funcions, dedicació, còmput de la dedicació docent i investigadora, … )

Per a CCOO és fonamental que l'Estatut de PDI serveixi per millorar les condicions de treball del PDI, en tots els aspectes: condicions retributives, jornada laboral, dedicació acadèmica, permisos, conciliació… Amb aquests objectius iniciem una negociació que segurament s'estendrà molts mesos.

Item Reviewed: Comencen els treballs de la Taula Sectorial d'Universitat 26 de Juliol 2022 Rating: 5 Reviewed By: Leandro