dimarts, 21 de desembre del 2021

06-10-2021

El sindicat espera que la voluntat de consens segueixi guiant les properes reunions amb el Ministeri que dirigeix Manuel Castells, en què s'abordarà, entre altres temes, l'apartat de la LOSU dedicat al personal docent i investigador.

El dia 28 de setembre es va desenvolupar la primera reunió monogràfica, convocada pel Ministeri d'Universitats, per debatre aspectes de la Llei Orgànica del Sistema Universitari (LOSU). En aquesta reunió, els diversos actors implicats en la universitat pública, com la Conferència de Rectors de les Universitats (CRUE), Consells d'Estudiants (CEUNE i CREUP), Sindicats representatius (CCOO, UGT i CSIF), Consells Socials i Comunitats autònomes, dialoguem i vam exposar les nostres propostes sobre la governança.

Des de CCOO celebrem que el Ministeri hagi recollit les principals reivindicacions exposades per CCOO, que vam fer arribar, des del dia 1 de setembre, a la comunitat universitària i a la societat:

1. Aprofundiment en la democràcia, amb l'elecció de rector o rectora i degà o degana o director o directora de Centre de facultat o escola per sufragi universal ponderat.

2. Apoderament de Claustre com a òrgan col·legiat de màxima representació, després de l'elecció dels seus components entre els col·lectius universitaris per sufragi, per afavorir la democràcia representativa i participativa.

3. Redefinició de les funcions dels consells socials, concreció de la seva composició amb representants externs i de la comunitat universitària.

Esperem que la voluntat de consens segueixi guiant les properes reunions de Ministeri. Els sindicats representatius hem estat convocats pel 13 d'octubre per debatre sobre el títol de la LOSU dedicat al Personal Docent i Investigador. Des de CCOO ens comprometem a defensar els drets de les treballadores i dels treballadors, a lluitar contra la precarietat i a estendre el debat no només entre la comunitat universitària, sinó a el conjunt de la societat, ja que el futur de la Universitat Pública és el futur de totes i tots . Una Universitat Pública de qualitat és fonamental per a l'avanç de la classe treballadora, a la qual el nostre sindicat representa.

Item Reviewed: CCOO celebra que el Govern reculli les principals reivindicacions sobre governança a les universitats públiques Rating: 5 Reviewed By: Unknown