divendres, 15 de novembre del 2019

Aprovades l'Oferta Pública d'Estabilització i l'OP 2019

Places d’Ofertes Públiques de PAS de la UB (funcionari i laboral) per convocar: 446

310 places d’Oferta Pública d’Estabilització (OPE)

·       47 places d’Oferta Pública 2019 (OPO)
    ·       89 places pendents d’Ofertes Públiques 2016-2018

Companya, company,

Us informem que, per fi!, ha estat aprovada l’Oferta Pública d’Estabilització a la UB (OPE), de la que et vam informar el 20 de maig. Desprès de molts mesos, la informació que la UB finalment va comptabilitzar i que estava pendent d’autorització per la Generalitat de Catalunya i del Ministeri, va ser d’un total de 310 places. Una vegada aquesta autorització ha arribat, en el Consell de Govern de 6 de novembre es va fer l’aprovació l’OPE. A la mateixa reunió també es va aprovar l’Oferta Pública d’Ocupació de 2019 (reposició de vacants de l’any anterior + 5%)

CCOO recordem que aquest acord va ser fruit, entre d’altres motius, per la pressió sostinguda a totes les universitats, tota vegada que al 2017 el PAS no va ser inclòs.

A la UB tot aquest procés ha tingut un important endarreriment, atesa la dificultat per poder aplicar el criteri* que calia utilitzar, degut a la multitud de contractes o nomenaments amb interrupcions temporals (en estiu, cap d’any,...).

També és important saber que en el PAS-L aquesta OPE permet tenir en compte l’experiència acumulada. En aquest sentit en aquests moments s’està en negociació a nivell interuniversitari, i també en el sí de la UB, les característiques de les properes convocatòries. En el PAS-F es pot afegir a les places de les diferents OP pendents de convocar, en alguns casos des del 2016.

Per veure una mica l’origen que ha permet arribar a aquesta aprovació, cal saber que al 2018, en aplicació de l’acord de 3 de març de 2018 entre els Sindicats i el Ministeri d’Hisenda i Funció Pública, el PAS de les universitats públiques també va ser inclòs, amb la llei de Pressupostos generals de 2018, en la taxa addicional d’Oferta Pública per a l’Estabilització (OPE), amb l’objectiu de baixar del 8% de temporalitat en tres anys (pots llegir la notícia al nostre Web)

* el criteri establert inclou a les places que a 31 de desembre de 2017 portés un mínim 3 de anys ocupada ininterrompudament. Cal destacar que aquest criteri finalment s’ha aplicat en un sentit ample, que no literal, és a dir, s’han de tenir en compte també d’altres situacions que puguin tenir la consideració de places estructurals, com és el cas de què hagi canviat la persona ocupant, o hagin hagut petites interrupcions de contracte o nomenament.

Distribució de les 310 places de l’OPE
    PAS funcionari
    - 142 auxiliar administrativa C2
    - 17 ajudant de biblioteques A2
    - 2 lletrats

PAS funcionari (places funcionaritzades del CRAI*)
    - 25 auxiliar de biblioteques C1

* Atès l’incompliment per part de la UB per acceptar el resultat de la consulta realitzada al personal afectat, la situació jurídica d’aquestes places encara es troben pendents de resolució.

PAS laboral
    - 38 grup1
    - 23 grup2
    - 39 grup 3