divendres, 22 de novembre del 2019

L'equip de CCOO per a la Junta de PDIF

26 de novembre de 2019

1.- El punt de vista de CCOO davant les eleccions sindicals a la UB

A la UB, el proper 26 de novembre tenim eleccions a la Junta de Personal Docent i Investigador. El professorat funcionari està cridat a participar en la configuració de la nova Junta.

Com bé sabeu, els temps són difícils. No ajuda gens la política de la Generalitat de Catalunya que des de fa molt de temps ha expressat obertament i en la pràctica la seva preferència per la contractació laboral en detriment de la via funcionarial. Des de fa temps diem que per la Generalitat de Catalunya el professorat funcionari és un cos a extingir. No vol dir que ens faran fora, vol dir que no permeten la renovació del professorat funcionari. És a dir, les places de funcionaris s’amortitzen.

Tampoc ajuda la pròpia feblesa, la dificultat per unir-nos i aconseguir força. Sens dubte tampoc han ajudat els errors que nosaltres com a sindicat haguem pogut cometre. I, per últim, tampoc ajuden les polítiques de retallades, els problemes econòmics, la tensió política i l'extensió del desànim.

Malgrat que la complexitat de la situació que es viu a la Universitat, un grup de professors i professores continuem pensant que cal mantenir els espais de representació i, si fos possible, enfortir-los amb la implicació de més companys i companyes. El que està en joc és el model d’universitat, les condicions de treball, les funcions que ha de complir, la seva autonomia (cada cop més limitada), però també la millora de la Universitat pública, així com la promoció del professorat, les condicions de treball, les condiciones per fer recerca o la valoració de la nostra feina.

Nosaltres, com a grup de treball, animem a la reivindicació d’igual forma que animem a la responsabilitat del professorat per defensar i alimentar la Universitat pública en un context tan complexa com el que vivim. Pensem que l’estabilitat del professorat és garantia de la independència de la seva tasca. Diem que no ens poden posar en un context de canibalisme acadèmic; diem que la Universitat ha de ser responsable i transparent en la seva gestió; diem que la Universitat necessita projectes i processos clars que sumin voluntats i no processos confusos; diem que cal proposar bons models en atenció a la dedicació i capacitat de la immensa majoria del professorat, i no estendre dubtes com a excusa per precaritzar les condicions de treball del professorat i la mateixa Universitat pública.

2.- La candidatura
    Per aquests motius hem format un grup paritari de treball que es presenta a les eleccions del 26 de novembre i que es coordina amb altres grups de treball de CCOO en la UB i en la resta d’Universitats públiques. Està format per,

N
    JOAN ANTON MELLON